برپایی ۱۱ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در سنندج
کد خبر: 4163605
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۴

برپایی ۱۱ موکب برای پذیرایی از زائران اربعین در سنندج

فرماندار سنندج گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد اربعین شهرستان ۱۱ موکب در سنندج برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی برپا خواهد شد.

شورای اداری سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنندج، حسن عسکری، فرماندار سنندج دیروز، 28 مرداد در سومین جلسه شورای اداری شهرستان سنندج، مراسم پیاده‌‌روی اربعین را قدرتمندترین نماد همبستگی مسلمانان جهان برشمرد و گفت: مراسم اربعین در راستای تداوم حرکت عاشورا و امام حسین(ع) در زنده نگه‌داشتن اسلام بوده و پادزهری در مقابل اقدامات تفرقه افکنانه استکبار جهانی است که خود ابررسانه‌ای برای نمایش قدرت جهان اسلام است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین و آغاز اعزام‌ زائران اربعین از مرز باشماق افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد اربعین شهرستان ۱۱ موکب در سنندج برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی برپا خواهد شد.

فرماندار سنندج با اشاره به نزدیک شدن به ایام هفته دولت به مدیران شهرستانی، تأکید کرد: هفته دولت فرصتی است برای حضور مدیران دستگاه‌ها در بین مردم و ضمن احصای مشکلات برای رفع آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های قابل افتتاح در جدول برنامه‌های هفته دولت قرار داده و گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته در راستای امیدآفرینی در ایام هفته دولت به مردم داده شود.

عسکری با اشاره به انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، بر در اولویت قراردادن این مهم در راس کارهای ادارات شهرستان تأکید کرد و یادآور شد: بکارگیری چهار راهبرد مقام معظم رهبری در انتخابات از قبیل مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت ضامن برگزاری انتخاباتی سالم است و تمامی ادارات باید این چهار راهبرد را با جدیت دنبال کنند.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در این نشست بر لزوم خدمت صادقانه و دلسوزانه مسئولان به مردم تأکید کرد و گفت: اقتصاد قوی و محکم، توسعه و عمران نیازمند کار و تلاش دلسوزانه است.

وی لازمه اررشمندی علم را استفاده از آن برای توسعه دانست و افزود: نباید از واژه محروم برای کردستان استفاده کرد؛ چراکه دارای ظرفیت‌های بسیاری از جمله در زمینه نیروی انسانی کارآمد، کشاورزی، مرز و گردشگری است.

نماینده مردم  کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ساماندهی مرز باشماق و صرف بخشی از درآمد آن برای توسعه استان زمینه‌ساز رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود، بیان کرد: مدیران به عنوابا نگاه مسئولیتی به پست خود می‌توانند از فرصت موجود، برای ارائه بهترین خدمات به مردم استفاده کنند.

وی در پایان به تردد زائران از مرز باشماق اشاره کرد و گفت: این مهم باعث حفظ وحدت و برادری و رونق اقتصادی منطقه شده است.

انتهای پیام
captcha