سی‌امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4164244
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

سی‌امین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در کردستان برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از آغاز سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان ۲۵ استان کشور از فردا در سنندج خبر داد.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، ۳۱ مرداد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان گفت: میزبانی سی‌امین دوره مسابقات ملی هنرهای تجسمی به دلیل پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار بالای استان در کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره از روز چهارشنبه یکم شهریور ساعت ۱۷ در پارک مشاهیر آبیدر سنندج آغاز می‌‌شود، افزود: هنرمندان ۲۵ استان کشور  در سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی در استان فرهنگی کردستان حضور خواهند یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: این جشنواره در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، سفال و سرامیک، طراحی گرافیک، عکاسی، کاریکاتور، مجسمه‌سازی، طراحی، نقاشی، نگارگری، گل و مرغ و تذهیب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی با حضور ۳۰ استاد و داور که چهار داور آن از هنرمندان و پیشکسوتان استان کردستان هستند، برگزار می‌شود و ورک‌شاپ‌های اجرایی نیز با حضور هنرمندان بنام کشور اجرا می‌شود که این امر موجب دانش‌افزایی هنرمندان خواهد شد.

دریایی از ارسال هزار اثر از هنرمندان کل کشور به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: استان کردستان در این دوره از جشنواره از نظر تعداد آثار ارسالی در رتبه چهارم کشوری قرار دارد و چهار نفر از برگزیدگان جشنواره از هنرمندان کردستان هستند.

وی با اعلام اینکه ۱۳۰ نفر از هنرمندان کشور در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت، افزود: سی‌امین جشنواره‌ ملی هنرهای تجسمی به مدت پنج روز در شهر سنندج برگزار می‌شود و اختتامیه روز پنجم شهریور با حضور هنرمندان فعال هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد کردستان اظهار کرد: سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران با شعار «ایران دوست‌داشتنی» برای نخستین بار با تفکیک دو گروه سنی «جوان» و «نوجوان» برگزار می‌شود که برگزاری این جشنواره موجب شناسایی و معرفی استعدادهای نوجوانان در این بخش‌های خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره قابلیت برگزاری در سطح بین‌المللی را دارد، افزود: در این راستا از جشنواره سی‌ام برای برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی تلاش خواهیم کرد.

دریایی استان کردستان را از استان‌های فاخر در عرصه‌های فرهنگی و هنری به ویژه رد عرصه هنرهای تجسمی دانست و افزود: انتظار داریم که رسانه‌های گروهی با پوشش خبری مناسب این برنامه در سطح گسترده موجب شوند تا زمینه برگزاری جشنواره‌های ملی دیگر به میزبانی استان کردستان فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار ارسالی در طول دوره برگزاری سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی یادآور شد: در این مراسم دفتر هنرهای تجسمی استان کردستان در مجتمع فجر افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
captcha