آماده باش ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت کردستان در مسیر تردد زائرین اربعین
کد خبر: 4164378
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵

آماده باش ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت کردستان در مسیر تردد زائرین اربعین

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ۸۵ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی در مسیر تردد زائرین اربعین حسینی، در حالت آماده باش حداکثری جهت ارائه خدمات سلامت هستند.

فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: ۸۵ مرکز جامع ارائه خدمات سلامت با هدف ارائه بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات بهداشتی به زائران اربعین حسینی، در مسیرهای تردد زائران در حالت آماده‌باش حداکثری هستند.

وی از فعالیت ۲۲ تیم بهداشتی در مسیرهای مذکور خبر داد و افزود: این تیم یا اکیپ‌های ناظر شامل گروه‌های از قبیل بهداشت محیط و حرفه‌ای، مراقبان سلامت و امور بیماری‌ها هستند که به طور کامل مسائل مرتبط را در استان، مریوان و پایانه مرزی پوشش خواهند داد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: دو پایگاه بهداشتی(چادر) با حضور پزشکان در مبادی ورودی و خروجی و یک پایگاه بهداشتی داخل پایانه مرز بین‌المللی باشماق مریوان استقرار پیدا کرده‌اند.

وی به برنامه‌ریزی و حضور کارکنان واحدهای آموزش بهداشت در پایانه مرزی به صورت سیار اشاره کرد و افزود: این افراد خدمات آموزش سلامت به زوار را در محل استقرار مواکب در سطح شهرستان مریوان و مرز باشماق بر عهده دارند.

بیدارپور یادآور شد: نصب بنرهای آموزشی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توزیع پوسترهای آموزشی از دیگر اقدامات پیش‌بینی شده و در حال اجرا است.

انتهای پیام
captcha