استقرار شعبه کشیک دادگستری در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین
کد خبر: 4164389
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲

استقرار شعبه کشیک دادگستری در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل شعبه کشیک ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین خبر داد و گفت: لیست افراد ممنوع‌الخروج به دادگستری استان منعکس شود تا از طریق دادستانی کل کشور پیگیری شود.

بازدید رئیس کل دادگستری کردستان از مرز باشماق مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، یکم شهریور در بازدید ۲ ساعته از این پایانه مرزی باشماق بر لزوم حل مشکلات این پایانه در جهت ارائه خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تأکید کرد و گفت: امسال دومین سال میزبانی استان از زائران اباعبدالله است و باید به بهترین شکل ممکن از این ظرفیت عظیم معنوی استفاده شود.

وی فرصت خادمی امام حسین(ع) را یک فرصت خاص و ویژه دانست و افزود: خادم امام حسین و زوار آن حضرت بودن بالاترین افتخار مسئولان کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم تأمین اعتبار اربعین به عنوان پیوست بودجه سالانه در سال‌های آتی از طریق استانداری کردستان تأکید و بیان کرد: طرح توسعه مرز باشماق مریوان در دولت قبل با مشکل جدی معارض مواجه بود و با ورود دستگاه قضایی استان اخیرا ۲۵ هکتار از این اراضی جهت اجرای طرح توسعه مرز تملک شد.

وی افزود: با حل مشکل این اراضی می بایست طرح توسعه پایانه مرزی باشماق با سرعت و جدیت در زمان مشخص به بهره‌برداری برسد و پیوست اربعین نیز در این طرح دیده شود.

حسینی بر لزوم مدیریت تانکرهای حمل سوخت در این پایانه مرزی در ایام اربعین تأکید و بیان کرد: متأسفانه در مسیر جاده جدید سنندج ـ مریوان وضعیت آنتن‌دهی موبایل با مشکل مواجه است که باید مخابرات استان با فوریت درصدد حل این مشکل برآید.

وی به وظیفه نظارتی دستگاه قضایی استان در این بخش اشاره کرد و افزود: دادستانی مرکز استان و مریوان از باب نظارت بر حقوق عامه، بازرس کل استان از باب نظارت بر حسن جریان امور و همچنین بازرسی فوق العاده از مرز در این ایام و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر پیشگیری از جرایم وظیفه دارند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل شعبه کشیک ویژه و استقرار قاضی کشیک در پایانه مرزی باشماق در ایام اربعین خبر داد و یادآور شد: لیست افراد ممنوع‌الخروج به دادگستری استان منعکس شود تا از طریق دادستانی کل کشور پیگیری شود و مشکلات آن‌ها تا حد امکان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین حل شود.

انتهای پیام
captcha