کردستان ظرفیت میزبانی از جشنواره‌های بین‌المللی را دارد
کد خبر: 4165440
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
حجت‌الاسلام پورذهبی:

کردستان ظرفیت میزبانی از جشنواره‌های بین‌المللی را دارد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه این استان ظرفیت میزبانی از جشنواره‌های زیادی را در گستره ملی و بین‌المللی دارد، گفت: انتخاب کردستان به عنوان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نشان از توجه به ظرفیت‌های هنری است که امید می‌رود تداوم داشته باشد.

دیدار نماینده ولی فقیه در کردستان با دیدار با دست‌اندار جشنواره هنرهای تجسمی

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان دیروز، پنجم شهریور در جریان دیدار دست‌اندرکاران سی‌امین دوره جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران گفت: با وجود ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و تجاری کردستان، آن گونه باید و شاید تاکنون به آن توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه این استان ظرفیت میزبانی از جشنواره‌های زیادی را در گستره ملی و بین‌المللی دارد، افزود: انتخاب کردستان به عنوان میزبان جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران نشان از توجه به ظرفیت‌های هنری این استان است که امید می‌رود تداوم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه کردستان دارای تاریخ و هویت اصیلی است، گفت: بناهای تاریخی ارزشمند هم چون موزه و خانه کُرد و عمارت ها و مساجد و طبیعت بکر این استان می‌تواند سوژه‌های هنری مطلوبی برای هنرمندان به ویژه عکاسان باشد.

پورذهبی افزود: وجود مفاخر و هنرمندان کُرد برجسته ای که آثارشان زبانزد خاص و عام است و در دنیا هم شناخته شده‌اند، نشان از توانمندی و استعدادهای موجود در این استان است.

وی یادآور شد: کردستان برای دومین سال متوالی محل تردد زائران اربعین است که این خود می‌تواند سوژه ای برای هنرمندان ما باشد و با حضور در محل حس و حال زائران را با هنرشان به خوبی به تصویر بکشند تا در تاریخ ماندگار شود.

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی استان کردستان در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه چند دوره از این جشنواره قبل از انقلاب برگزار شده بود، گفت: با وقوع انقلاب و دفاع مقدس اجرای این رویداد هنری به تعویق افتاد و بعد از پیروزی در جنگ دوباره اجرای جشنواره آغاز شد و امسال هم شاهد برگزاری سی امین دوره آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه در این دوره حدود ۹۰۰ نفر در مرحله نخست شرکت کردند، افزود: پنج هزار و ۱۲۷ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و بعد از داوری انجام شده ۱۲۹ هنرجو به مرحله کارگاهی راه یافتند.

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ۳۰ داور و استاد کارگاه در این دوره هنرجویان را در زمینه پرورش ایده و تولید اثر راهنمایی و سپس آثار برگزیده را انتخاب کردند.

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران رویداد متفاوتی بین دیگر جشنواره‌های هنری در سطح کشور است به گونه‌ای که رقابت در آن آخرین مرحله و بخش جانبی این برنامه است.

خراسانی‌زاده با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی برای تربیت نسل آینده هنرمندان است، یادآور شد: در سه روز برگزاری این رویداد هنری، هنرجویان با کمک اساتید برجسته کشور ایده خود را پرورش دادند و فوت و فن و آداب حرفه‌ای و منش هنرمندانه را فرا گرفتند.

انتهای پیام
captcha