اعلام نفرات برتر سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی کشور
کد خبر: 4165458
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

اعلام نفرات برتر سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی کشور

سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی کشور با معرفی نفرات برتر دیروز، پنجم شهریور در مجتمع فرهنگی‌ ـ هنری فجر سنندج به‌کار خود پایان داد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دیروز، پنجم شهریور در آیین اختتامیه سی‌امین جشنواره هنرهای تجسمی کشور که با حضور مسئولان کشوری و استانی در خانه کُرد این شهر برگزار شد از حضور در جمع هنرمندان ابراز خرسندی کرد.

وی با قدردانی از متولیان برگزاری و هنرمندان حاضر در این رویداد هنری، خطاب به مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد گفت: ما آمادگی میزبانی دوره آینده این جشنواره را هم داریم.

معاون استاندار کردستان یکی از وجوه هنرمندان را آفرینندگی و خلاقیت ذکر کرد و افزود: خدا هنر را دوست دارد و این هنر زیبا مورد قبول بزرگان دین ماست.

وی با بیان اینکه زیبایی‌دوستی و هنردوستی در تمدن اسلامی در دوران مختلف به وضوح قابل تحقیق است، افزود: اگر مکتب اسلام این تأثیرگذاری و نفوذ را پیدا می‌کند، مربوط به ارزش هنر است.

رمضانی با بیان این که آثار هنرمندان این جشنواره ارزشمند و قابل تقدیر است، افزود: امیدوارم زمینه شکوفایی استعدادهای مردمان ایران زمین به ویژه جوانان بیشتر فراهم شود. زبان هنر گویا و قابل فهم است و هنرمند از این طریق می تواند بسیاری از مفاهیم سخت و پیچیده را در قالب اثری زیبا بخوبی نشان دهد.

در این این جشنواره پنج هزار و 128 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت 116 هنرجو از 22 استان کشور راه یافتند و راه‌یافتگان طی سه روز به خلق اثر پرداختند و در حالی با معرفی نفرات برتر به‌کار خود پایان داد که افراد برگزیده لوح تقدیر، تندیس و 70میلیون ریال و افراد شایسته تقدیر نیز 20 میلیون ریال هدیه دریافت کردند.

در ادامه نفرات برتر این جشنواره به شرح ذیل معرفی شدند:

تصویرسازی

با رأی هیئت داوران هانیه خزایی از تهران و نگار امینی از اصفهان در بخش نوجوانوزهرا مصطفایی و هانیه مرتضی‌زاده از تهران در بخش جوان به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

به طور مشترک در بخش جوانان پارسا توانایی از فارس و الهه محمدی از اصفهان برگزیده شدند و در بخش نوجوان کسی برگزیده نشد.

خوشنویسی

با رأی هیئت داوران علی صادقی از خراسان رضوی در رده سنی نوجوان، متین اعتباریان از اصفهان و محمدرضا شاه‌محمدی از تهران در رده سنی جوان شایسته تقدیر شدند و آیدا قدمی از فارس در بخش نوجوان و محمدتقی محرم‌زاد از اردبیل در بخش جوان برگزیده این بخش از جشنواره شدند.

سفال و سرامیک

هانیه معبودی و مهدیه نیلوفر از تهران در رده سنی جوان شایسته تقدیر شدند و زهرا دانا از اصفهان برگزیده این بخش شناخته شد.

طراحی

علی توسلی از اردبیل در بخش نوجوان و زهرا ستاره آسمان از گیلان و فائزه یحیایی از اصفهان در رده سنی جوان شایسته تقدیر شناخته شدند و امیرمحمد مقدم از تهران و معصومه مسیب‌خواه از گیلان برگزیده شدند.

طراحی گرافیک

از خراسان رضوی حمیدرضا خوش‌گفتار رده سنی نوجوان و نیلوفر عبداللهی رده سنی جوان از خراسان رضوی شایسته تقدیر و امیر مهدی خطی نسب از مرکزی برگزیده بخش نوجوان و نگین پور طهماسبی از تهران برگزیده بخشجوان این رشته شدند.

عکاسی

ابوالفضل محمودی از البرز در بخش نوجوان و زهرا علی اصغری از تهران و محمدرضا زارع در بخش جوان از اصفهان شایسته تقدیر و محمدرسول حاتم‌آبادی از مرکزی در بخش نوجوان و محمدرضا جلیل‌زاده از آذربایجان غربی در بخش جوان برگزیده این رشته شدند.

کاریکاتور

میترا کاوه از زنجان در رده سنی نوجوان، صائب ضیایی از مازندران و فرزین امیری حسینی از کردستان در بخش جوان شایسته تقدیر و یاسمین مرادی از کرمانشاه در رده سنی نوجوان و حسین قربانی از قم در رده سنی جوان برگزیده این بخش معرفی شدند.

مجسمه‌سازی

آراز نسیمی از کردستان در بخش نوجوان، امیررضا شاه‌حسینی از خراسان‌رضوی در بخش جوان شایسته تقدیر شناخته شدند و آراز حسین‌پناهی از کردستان و هانیه بهرا از کرمان به تریب در رده سنی نوجوان و جوان در این رشته برگزیده شدند.

نقاشی

ریحانه شکاری از تهران، پوریا بهرامی هزاوه از استان مرکزی در بخش نوجوان و زهرا حیدری از اردبیل و سیده مریم احراری از فارس در بخش جوان شایسته تقدیر و شیدا صفاری و تارا لک از البرز برگزیده این رشته معرفی شدند.

نگارگری

حدیثه دوستی از قزوین، فرشاد نادران از اصفهان در رده سنی نوجوان، غزل قربانی از قزوین، نگار نوروزی از اصفهان در رده سنی جوان شایسته تقدیر شدند و فاطمه فرهنگ سهلوانی و صابر حلوانی از اصفهان در رده‌های سنی نوجوان و جوان عنوان برگزیده این رشته را کسب کردند.

یادآور می‌شود؛ به برگزیدگان هر رشته لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۷۰ میلیون ریال و به شایسته‌های تقدیر هر رشته هم لوح سپاس و مبلغ ۲۰ میلیون ریال اهدا شد.

انتهای پیام
captcha