افزایش تردد زائران اربعین از مرز باشماق نسبت به سال گذشته
کد خبر: 4166274
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳

افزایش تردد زائران اربعین از مرز باشماق نسبت به سال گذشته

فرماندار شهرستان مریوان از اعزام 45 هزار زائر از مرز باشماق مریوان خبر داد و گفت: تاکنون میزان تردد زوار اربعین از این مرز 1.5 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اعزام زوار اربعین از مرز باشماق

به گزارش ایکنا از کردستان، مرز باشماق مریوان با جاذبه‌های بسیار زیبای گردشگری و طبیعی در طول مسیر و هوای مناسب در این فصل سال برای دومین سال پیاپی به عنوان مسیز تردد زوار اربعین انتخاب شده است که بنا برپیش‌بینی‌های صورت گرفته از مسئولان استانی و کشوری این مرز امسال میزبان بیش از 300 نفر از زوار اربعین حسینی خواهد بود که در این راستا موکب‌های اربعین به صورت خودجوش و مردمی در مرز باشماق مریوان مستقر شده و آماده میزبانی از زوار اربعین حسینی می‌باشد.

اسماعیل احمدی، فرماندار شهرستان مریوان در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: تاکنون 45 هزار زائر اربعین از مرز باشماق مریوان عبور کرده‌اند که این میزان رشد 1.5 درصد زوار اربعین حسینی را نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته اولین تجربه شهرستان و استان در حوزه میزبانی از زائران اربعین انجام شد که به دلیل تجربه اندک شاهد نقص و کاستی‌هایی بودیم که در تلاشیم تا این نقصان و کاستی‌ها در اربعین امسال وجود نداشته باشد.

فرماندار شهرستان مریوان از خدمات‌رسانی 22 موکب در مرز باشماق به زوار اربعین خبر داد و بیان کرد: ظرفیت اسکان شهرستان مریوان نسبت به سال قبل، از لحاظ کمی و کیفی شرایط بهتری دارد.

سردار اخوان مهدوی، فرمانده بهداری نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور در مرز باشماق، از برپایی دو بیمارستان مجهز به آخرین امکانات پزشکی در این مرز خبر داد و گفت: این بیمارستان‌ها با کادرپزشکی مجرب و تجهیزات پزشکی روز دنیا آماده خدمت رسانی به زائران است.

وی از زائران خواست تا از مرز باشماق مریوان برای زیارت اربعین انتخاب کنند، افزود: این بیمارستان‌های صحرایی به صورت شبانه روزی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص پزشکی به زوار اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند و تا آخرین اعزام زوار اربعین در مز مستقر هستند.

سامان سعیدی، شهردار شهر مریوان با اشاره به آمادگی این شهرستان برای میزبانی مناسب از زوار اربعین گفت: مردم مریوان به لحاظ ‌مهمان‌نوازی همواره شهره بوده‌اند و از گردشگران و زوار اربعین استقبال چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در هر روز توانایی اسکان 12 هزار زائر اربعین را در شهر مریوان داریم، افزود: هشت پارکینگ در سطح شهر مریوان به ظرفیت شش هزار و 500 خودرو را آماده کرده‌ایم.

شهردار شهر مریوان یادآور شد: زوار اربعین می‌توانند با خودرور شخصی به مریوان سفر کرده و از مریوان تا مرز باشماق و از مرز باشماق تا کربلا را از حمل و نقل عمومی استفاده کنند که این امر موجب سهولت بیشتر در حمل و نقل آنان خواهد شد. 

انتهای پیام
captcha