استقرار بیش از ۱۱ تیم عملیاتی در مرز باشماق مریوان
کد خبر: 4166534
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱

استقرار بیش از ۱۱ تیم عملیاتی در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل هلال‌احمر کردستان گفت: بیش از ۱۱ تیم عملیاتی به صورت شبانه‌روزی در مرز باشماق مستقر بوده که بیش از ۶۰ نیروی عملیاتی در این تیم‌ها آماده ارائه‌ خدمت به مصدومان احتمالی هستند.

تیم عملیات هلال احمر مستقر در مرز باشماق مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، دکتر پیام جلالی،  مدیرعامل هلال‌ احمر کردستان امروز، 11 شهریور در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: جمعیت هلال احمر به صورت ذاتی در هر حادثه، اتفاق و مناسبتی وظیفه امداد و نجات را به عهده دارد که برای ایفای نقش خود به درستی در این بخش تمام تلاش خود را به کار گرفته است.

وی به تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان برای دومین سال پیاپی اشاره کرد و افزود: مرز باشماق امسال همچون سال گذشته به عنوان محل تردد زائران اربعین انتخاب شده و جمعیت هلال احمر استان کردستان در راستای وظیفه ذاتی خود به خدمات امداد و نجات در مسیر عبور زائران اقدام کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به استقرار قرارگاه مرکزی هلال احمر در مرز رسمی باشماق مریوان بیان کرد: با حمایت این قرارگاه بیش از ۱۱ تیم عملیاتی به صورت شبانه روزی در مرز باشماق مستقر بوده که بیش از ۶۰ نیروی عملیاتی در این تیم‌ها آماده ارائه‌ خدمت به مصدومان احتمالی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سراسر استان ۴۱ تیم عملیاتی ثابت، پشتیبان و موقت در آماده‌باش هستند، گفت: تمامی مسیرهای مواصلاتی استان کردستان به ویژه مسیرهای منتهی به شهرستان مریوان مورد پوشش امدادی جمعیت هلال احمر استان قرار دارد.

جلالی در ادامه گفت: جمعیت هلال‌احمر استان کردستان تا پایان مراسم اربعین، برای ارائه خدمت به زائران حسینی در مرز باشماق مریوان مستقر است.

وی افزود: اکنون تمامی لجستیک مورد نیاز عملیات در مرز باشماق استقرار یافته و ۲ تیم عملیاتی همراه با آمبولانس، خودروی نجات و تمامی تجهیزات امدادی مورد نیاز، خارج از مرزها مستقر هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان به خدمات ارائه شده در کشور عراق به زائران اربعین اشاره کرد و افزود:  امسال برای اولین بار یک تیم پزشکی امدادی برای پوشش حوادث احتمالی ایام اربعین در تکیه حضرت رسول اکرم (ص) در شهر سلیمانیه عراق مستقر شده است.

وی اظهار کرد: این تیم که از یک نفر پزشک و چهار نفر پرستار و نجاتگر تشکیل شده است و به صورت روزانه 100 نفر از زائرین اباعبدالله الحسین (ع) خدمات درمانی و امدادی دریافت می‌کنند.

جلالی از تقدیر نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه عراق از فعالیت‌های بشردوستانه ی تیم درمانی جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در تکیه حضرت رسول (ص) خبر داد و گفت: تیم اعزامی کردستان که در تکیه حضرت رسول (ص) در سلیمانیه مستقر بوده و جهت ارائه خدمات درمانی و امدادی به زائرینی که در حال رفت و آمد از مرز باشماق به سمت کربلا و بالعکس هستند به صورت شبانه روزی فعالیت دارد.

وی در پایان یادآور شد: همچنین توسط تیم درمان جمعیت هلال احمر مباحث آموزشی اعم از کمک‌های اولیه ارائه و داروهای اورژانسی و فوریتی نیز به متقاضیان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha