فعالیت‌های فرهنگی در مساجد مردم محور باشند
کد خبر: 4171642
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

فعالیت‌های فرهنگی در مساجد مردم محور باشند

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور بر مردمی بودن فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تأکید کرد و گفت: برای هدایت و سازماندهی این گستره چند میلیونی مساجد نیاز به نقش آفرینی آحاد جامعه به خصوص نسل جوان داریم.

به گزارش ایکنا از کردستان، امیرحسین خورشیدی، معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور امروز، پنجم مهر با همراهی مسئول کمیته تعلیم و تربیت قرارگاه ارتباطات و همکاری‌ها بین‌المللی مساجد در بازدید از کانون محمدرسول الله روستای قلیان سنندج با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: رویکرد ستاد هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، شبکه سازی و ارتباط میان مساجد جهان اسلام است.

وی با تأکید بر توسعه فعالیت‌های مسجدی و احیای کارکردهای مساجد بیان کرد: مسجد بهترین و مؤثرترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی است که با بسترسازی برای بالابردن ظرفیت‌های مسجد و توسعه خدمت در مساجد، می‌توان از این پتانسیل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رسیدن به مسجد طراز اسلامی بهره گرفت.

معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با تأکید بر توسعه فعالیت‌های مسجدی گفت: این مهم با بسترسازی و شبکه‌سازی در سطح کانون‌های مساجد در دستور کار است.

وی بر مردمی بودن فعالیت‌های فرهنگی در مساجد تأکید و بیان کرد: برای هدایت و سازماندهی این گستره چند میلیونی مساجد نیاز به نقش آفرینی آحاد جامعه به خصوص نسل جوان داریم.

خورشیدی، جامعه امروز را نیازمند به‌روزرسانی عملکرد اجتماعی و فعال شدن نهادهای اجتماعی دانست و گفت: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد با رویکرد نهضت بازگشت مسجد و تقویت فعالیت ‌های مسجدمحور برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کردستان دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه‌های قرآنی است، افزود: لازم است ستاد کانون‌های فرهنگی -هنری مساجد استان کردستان با بهره‌مندی از این ظرفیت، فعالیت‌های خود را ارتقا دهد.

امیرحسین خورشیدی، معاون سازماندهی و شبکه‌سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور و حجت الاسلام موسوی، مسئول کمیته تعلیم و تربیت قرارگاه ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی مساجد، صبح چهارشنبه در سفر یک روزه به استان کردستان با نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه موقت سنندج، معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری کردستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان دیدار و خواستار توجه مسئولان به فعالیت‌های مسجدی شدند.

انتهای پیام
captcha