یاریگری از محرومان در اولویت اوقاف و امور خیریه قرار گیرد
کد خبر: 4173075
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲

یاریگری از محرومان در اولویت اوقاف و امور خیریه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه استان در دوران سخت کنونی بیشتر یاریگر مستضعفان، ضعفا و توجه به روحانیون و ماموستایان دینی گفت: اقدامات انجام شده در حمایت از محرومان و ماموستایان دینی قابل تقدیر است.

دیدار با نماینده ولی فقیه درکردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 12 مهر در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان گفت:  امام صادق(ع) می‌فرماید: «برادران و خواهران ایمانی بین خود محتاج سه چیز هستند، انصاف، مهربانی، حسد نبردن به یکدیگر»

وی افزود: ادارات و دستگاه‌هایی اجرایی که ارباب رجوع زیاد دارند باید رعایت و حفظ  انصاف در برخورد با ارباب رجوع را در اولویت قرار دهند و برخورد، رفتار و کار منصفانه باید مورد توجه خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: مهربانی و ترحم کردن در حق یکدیگری یکی از ضروریات مورد تأکید دین اسلام و بزرگان دینی ماست لذا زبان، لحن و کلام مهربانانه از ضروریات انکارناپذیر در برخورد با دیگران است.

وی با اشاره به آیه 63 سوره فرقان که می‌فرماید: «وَعِبَادُ الرَّحْمَٰنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا؛ و بندگان رحمان کسانی اند که روی زمین با آرامش و فروتنی راه می روند، و هنگامی که نادانان آنان را طرف خطاب قرار می دهند [در پاسخشان] سخنانی مسالمت‌آمیز می گویند»، افزود: باتوجه به این آیه ما نیز باید برخورد مسالمت‌آمیز را در برخورد با دیگران مورد توجه قرار دهیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به کتاب سیمای انسان کامل در قرآن گفت: در این کتاب صفات خوب بندگان صالح و مؤمن از دیدگاه قرآن بیان شده که بیشتر تفسیر آیات پایانی سوره فرقان است.
وی افزود: مسلمانان باید در کنار برخورد مهربانانه با یکدیگر، هیچگاه نسبت به یکدیگر حسد و بخل نوروزند چراکه حدس و بخل ریشه بسیاری از مشکلات است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه  در دوران سخت کنونی بیشتر یاریگر مستضعفان، ضعفا و توجه به روحانیون و ماموستایان دینی گفت: اقدامات انجام شده در حمایت از محرومان و ماموستایان دینی قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha