طرح قرآنی «مستورا» در کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4180168
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸

طرح قرآنی «مستورا» در کردستان اجرا می‌شود

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان از اجرای طرح ملی حفظ موضوعی آیات قرآن کریم «مستورا» همزمان با سراسر کشور به زودی در استان کردستان خبر داد.

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم به عنوان یکی از شاخصه‌ها و برنامه‌های ابلاغی است که سازمان دارالقرآن امسال به عنوان یکی از اولویت‌های کاری خود به استان‌ها ابلاغ کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت بسیار مهم گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن برای سازمان دارالقرآن کریم لذا اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم «مستورا» در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به اینکه این طرح قرآنی با مشارکت و همکاری هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان کردستان اجرا خواهد شد، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح 12 آیه موضوعی قرآن کریم انتخاب شده و در قالب یک کتابچه چاپ شده است که در اختیار شرکت‌کنندگان طرح قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این طرح حفظ موضوعی قرآن که منبع آموزشی آن کتاب مستورا بوده است، ۱۲ آیه کاربردی با مقتضیات روز جامعه را داوطلبان حفظ خواهند کرد و در پایان دوره در صورت کسب امتیاز لازم گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

مرادی در پایان یادآور شد: این طرحی فرصتی برای ارزیابی هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان و شهرستان‌ها بوده که میزان استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌ها نیز ارزیابی شود. شرایط ثبت‌نام در این طرح متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha