پذیرش ۵۸ دانشجوی جدید‌الورود در دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج
کد خبر: 4180213
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

پذیرش ۵۸ دانشجوی جدید‌الورود در دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج به پذیرش دانشجو طی سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: از 153 نفر پذیرفته شده سال تحصیلی جاری در این دانشگاه، 58 نفر دانشجوی جدید‌الورود در دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج ثبت‌نام کرده‌اند.

عثمان یوسفی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج

عثمان یوسفی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در سفر به استان کردستان بود که محقق شد.

وی اولین پذیرش دانشجو در دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج  را از نیمه دوم سال 1389 ذکر کرد و افزود: از سال 89 تا 1400 دانشجویان 10 ورودی این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند و در حدود 500 دانش‌آموخته داریم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج با اشاره به اینکه 48 درصد از دانش‌آموختگان این دانشگاه تحصیلات تکمیلی خود را در سایر دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند، بیان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج هیئت علمی ندارد لذا اساتید این دانشگاه از اعضای هیئت علمی سایر دانشگاه هستند و بخشی نیز از دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه بوده که تحصیلات تکمیلی خود را در سایر دانشگاه‌ها ادامه داده‌اند.

وی با اشاره به پذیرش دانشجوی این دانشگاه از طریق کنکور سراسری ادامه داد: از سال 96 به صورت رسمی و جدی در کنار پذیرش دانشجو، این دانشگاه در قالب یک آزمون ورودی از طلاب و روحانیون اهل سنت و تشیع استان اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

یوسفی در ادامه گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در حال حاضر در سه رشته فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق امامیه، علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی دانشجو پذیرش می‌کند و در مقطع ارشد نیز در رشته تاریخ اسلام که ویژه طلاب بوده، به پذیرش دانشجو اقدام کرده است.

وی افزود: از سال 96 تاکنون ما چهار دوره دانشجو از طلاب و روحانیون تشیع و تسنن در این دانشگاه پذیرش کرده‌ایم اما امسال دانشجو پذیرش نشده است چراکه باید بنابر مصوبه وزارت علوم باید سه استاد دانشیار در رشته تاریخ اسلام در استان داشته باشیم که این امر تاکنون محقق نشده است لذا در تلاشیم با پذیرش اساتید از استان‌های دیگر بتوانیم در سال‌های آتی پذیرش ارشد در رشته تاریخ اسلام را بار دیگر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج به پذیرش دانشجو طی سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: از 153 نفر پذیرفته شده سال تحصیلی جاری در این دانشگاه، 58 نفر دانشجوی جدید در دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 20 نفر در رشته علوم قرآن و حدیث،  26 نفر فقه و حقوق شافعی و 12 نفر در رشته فقه و حقوق امامیه تحصیلات خود را آغاز کرده‌اند.

وی به تعداد کلی دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی سنندج اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر 112 نفر دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 12 نفر ارشد و 100 نفر در رشته کارشناسی مشغول به ادامه تحصیل هستند.

انتهای پیام
captcha