اجرای خیابانی تئاتر «فتح قریب» در بیجار
کد خبر: 4180526
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

اجرای خیابانی تئاتر «فتح قریب» در بیجار

به همت حوزه هنری شهرستان بیجار تئاتر خیابانی «فتح قریب» نخستین تجربه هنرجویان کارگاه تئاتر حوزه هنری با موضوع غزه از 17 آبان‌ماه در بیجار اجرای عمومی می‌شود.

پوستر تئاتر خیابانی فتح قریب

به گزارش ایکنا از کردستان، ناصر قربان‌پور، کارشناس فرهنگی حوزه هنری شهرستان بیجار امروز، 16 آبان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به ویژگی‌ها و تأثیرگذاری هنر بر مخاطب گفت: زبان هنر گویاترین زبان و قوی‌ترین ابزار در جهت بیان مسائل  پیرامون است و امروز از آن به عنوان یکی از ابزار مهم جریان‌سازی استفاده می‌شود.

وی با محکوم کردن جنایت و ددمنشی رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم و مقاوم غزه افزود: بر همین اساس هنرمندان وابسته به حوزه هنری با بهره‌مندی زبان هنر تئاتر نفرت و انزجار خود را نسبت به این فاجعه تلخ جهانی با اجرای نمایش خیابانی «فتح قریب» به نمایش می‌گذارند.

کارشناس فرهنگی حوزه هنری شهرستان بیجار با اشاره به واکنش‌های به موقع هنرمندان ایران اسلامی در دفاع از مظلومان بیان کرد: هنرمندان ثابت کرده‌اند که در هیچ کجا دست از حمایت از مظلومان تاریخ برنداشته و  با هر ابزار منحصر به فرد که همانا قلم و بیان و اجراست از آزادی‌خواهان حمایت و تنفر و انزجار خود از ظالمان را به تصویر در می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه موضوع  این تئاتر خیابانی را کشتار کودکان بی گناه غزه است، یادآور شد: این نمایش به کارگردانی مجتبی فیضی‌زاده، از دانش‌آموختگان دانشگاه سوره و با بازیگری 12 نفر از هنرجویان دوره‌های آموزشی حوزه هنری شهرستان بیجار چهارشنبه، 17 آبان‌ماه  ساعت 11 صبح در بیجار پیاده راه شهید اردلان و سپس در میدان آیت‌الله فاضل گروسی اجرای عمومی خواهند داشت.

قربان‌پور در پایان یادآور شد: این گروه تئاتری برنامه خود را در ادامه به مدت یک هفته در سطح مدارس منتخب شهرستان بیجار برای دانش‌آموزان اجرا خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha