ارتقای سطح آگاهی در جامعه با مطالعه میسر می‌شود
کد خبر: 4181154
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
حجت‌الاسلام پورذهبی:

ارتقای سطح آگاهی در جامعه با مطالعه میسر می‌شود

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با مطالعه میسر می‌شود.

دیدار کارکنان کتابخانه های عمومی با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در کردستان در مراسم رونمایی پوستر هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و در دیدار با کارکنان کتابخانه‌های عمومی کردستان دیدار با اشاره به اینکه محیط کتابخانه باید پویا، بانشاط و پیام‌آور باشد، گفت: این عوامل می‌تواند جامعه را به سمت و سوی کتاب و کتابخانه و تفکر و اندیشه ترغیب کند.

وی افزود: جامعه امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند تفکر، اندیشه و آگاهی است و ارتقای سطح آگاهی در جامعه از دل کتاب و با خواندن و مطالعه میسر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی از عوامل تأثیرگذار در اعتلای فرهنگی کشور هستند، بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ارتقای سطح فکر، اندیشه و آگاهی جامعه تأثیرگذار است.

وی خواستار حمایت مسئولان از فعالیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی شد و ادامه داد: این حمایت‌ها در نهایت سبب ارتقای سرانه مطالعه و در نتیجه توسعه فرهنگی کشور می‌شود.

پورذهبی با تأکید بر اینکه کتابخانه باید دارای فضای مؤثر و مفید بوده و مراجعه‌کننده را به خواندن و مطالعه ترغیب کند، افزود: برای داشتن جامعه‌ای رو به رشد حرکت به خواندن و مطالعه ضروری است.

وی بر لزوم تسلط کتابداران کتابخانه‌های عمومی به مقوله کتاب و اهمیت کتابخوانی تأکید کرد و گفت:  کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید مشاوران خوبی برای مردم باشند، چرا که این مهم در علاقه‌مندی آحاد جامعه به سمت کتاب و کتابخوانی تأثیرگذار است.

معصومه حسنی خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این آیین با اشاره به فرهنگی بودن استان، اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگی برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی پیش‌بینی کرده است که امیدواریم با استقبال مطلوب مخاطبان همراه باشد.

وی حمایت مسئولان از کتابخانه‌های عمومی را بسیار مهم ذکر کرد و افزود: حمایت از این نهاد فرهنگی سبب ارتقای فرهنگ کتابخوانی و در نهایت توسعه فرهنگی می‌شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی، طرح بخشودگی جرایم، اجرای پویش «اهدای خون کتاب خون»، غبار روبی مزار شهدا، تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی کردستان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی و انشانویسی، جمع‌خوانی کتاب، برگزاری نشست‌های کتاب خوان، دیدار با امامان جمعه و فرمانداران، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در کردستان ذکر کرد.

وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های عمومی استان گفت: در حال حاضر 54 باب کتابخانه نهادی و 28 باب کتابخانه مشارکتی در کردستان فعالیت دارند و 50 هزار نفر نیز عضو این کتابخانه‌ها هستند.

حسنی‌خونسار با بیان اینکه 24 هزار و 300 متر زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان است، یادآورشد: 850 هزار نسخه کتاب نیز در این کتابخانه‌ها در دسترس علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

یادآور می‌شود؛ در پایان این دیدار، از پوستر ویژه هفته کتاب و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که از 23 لغایت 30 آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود، رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha