اعلام فراخوان نمایشگاه «بال‌های خونین کبوتران» در کردستان
کد خبر: 4181599
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲

اعلام فراخوان نمایشگاه «بال‌های خونین کبوتران» در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان از اعلام فراخوان ملی ـ هنری دانشجویان سراسر کشور با عنوان «بال‌های خونین کبوتران» در سطح دانشگاه‌های استان کردستان خبر داد و گفت: علاقه‌مندان تا 30 آبان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

پوستر بالهای خونین کبوتران

مهدی ورمزیار، سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی با همکاری مدیریت هنرهای تجسمی و امور موزه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت به تصویر کشیدن گوشه‌ای از رشادت‌ها و مقاومت مردم غزه قصد دارد نمایشگاهی با عنوان «بال‌های خونین کبوتران» از آثار دانشجویان هنرمند کشور برپا کند.

وی افزود: دانشجویان در پنج بخش کارتون و کاریکاتو، پوستر، تصویرگری، نقاشی‌خط و شعر می‌توانند در این نمایشگاه آثار خود را در معرض نمایش عموم قرار دهند، افزود: دانشجویان با نگاه هنرمندانه موضوع «طوفان الاقصی» در بخش‌های مختلف به تصویر بکشند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: دانشجویان از سراسر کشور می‌توانند در بخش‌های  مذکور، آثار خود را تا تاریخ 30 آبان 1402 به دبیرخانه پویش به آدرس www.roytab.ir/Gaza ارسال کنند.

وی با اعلام اینکه پس از ارسال آثار و داوری، نمایشگاهی از مجموعه آثار برگزیده در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) تهران برگزار خواهد شد، گفت: هر شرکت‌کننده می‌تواند در هر بخش، حداکثر ۵ اثر ارسال کند و آثار ارسالی نباید در جشنواره‌ای شرکت و یا برنده جایزه شده باشد.

ورمزیار با اشاره به اینکه حق استفاده از آثار نمایشگاه، برای استفاده در تبلیغات شهری و فضاهای مجازی برای برگزارکنندگان محفوظ است، افزود: اندازه کارتون‌‏های ارسالی باید 4A  با فرمت jpg و رزولوشن ۳۰۰ dpi و در طول یا عرض ۲۰۰۰ پیکسل باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان شرط ارسال آثار بخش پوستر را فرمت jpg و رزولوشن ۳۰۰ dpi و در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتی‌متر ذکر کرد و یادآور شد: به هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه برگزیده شوند، گواهی شرکت تقدیم می‌شود و فایل الکترونیکی PDF کتاب نمایشگاه ارسال خواهد ‌شد.

انتهای پیام
captcha