«عصر شعر غزه» در سنندج برگزار می‌شود
کد خبر: 4181660
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

«عصر شعر غزه» در سنندج برگزار می‌شود

سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: «عصر شعر غزه» با حضور شاعران توانمند استان کردستان چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۲ در دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود.

افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، افشین آزادی، سرپرست حوزه هنری استان کردستان امروز ،۲۲ آبان در نشست هماهنگی برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع غزه گفت: با حضور شاعران توانمند استان کردستان «عصر شعر غزه» چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه جاری در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به ددمنشی و جنایت‌های صورت گرفته رژیم غاصب صهیونیستی برعلیه مردمان مظلوم و بی دفاع غزه گفت: آنچه که امروز ما شاهد آن هستیم در طول تاریخ سابقه ندارد و نمادی کامل از خوی وحشی‌گری و حیوان صفتی این رژیم و حامیانش در رأس آن ها آمریکای جنایتکار است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به بخش کوچکی از تصاویر منتشر شده از این جنایت‌ها بیان کرد: جهان در عصر حاضر اتفاقات تلخ زیادی را پشت سر گذاشت، جنگ بوسنی، حضور داعش در منطقه و آن همه اتفاقات ناگواری که رقم خورد، اما با تمامی سنگینی جنایت‌های صورت گرفته در این رویدادها عمق فاجعه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای است که نه در کلام و نه در تصور انسانی ما قابل بیان و هضم نیست.

وی با اشاره به محکومیت‌های صورت گرفته مردمی در سراسر جهان از جمله اجتماع ۵۰۰ هزار نفری لندن و دیگر کشورها از شرق تا غرب و شمال تا جنوب گفت: جنایتکاران صهیونیست با حمایت سردمداران جنایت کار آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سکوت و کم تحرکی حکام سرسپرده بلاد اسلامی که تنها به صدور بیانیه اکتفا کرده‌اند شاهد زوال انسانیت در جهان هستیم.

آزادی، شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر و زخمی شدن صدها هزار نفری و آوارگی میلیون‌ها انسان ساکن در غزه را که بیشتر آنان را کودکان و زنان مظلوم تشکیل داده‌اند یک شرمساری برای جهان امروز ذکر کرد و ادامه داد: آنانی که در برابر این ظلم و توحش آشکار سکوت می‌کنند باید بدانند این توطئه پیش زمینه‌ای برای  اتفاق‌های دیگر است.

وی در ادامه گفت: آنچه که در حال وقوع است یک نسل کشی کامل است و هنرمندان می‌توانند با بهره‌مندی از توانمندی هنری خود وارد میدان شوند و ندای مظلومیت مردمان غزه و فروپاشی انسانیت را به صدا در آورند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان افزود: حوزه هنری استان کردستان در راستای وظیفه ذاتی خود با بهره‌مندی از توان هنرمندان توانمند برنامه‌های مختلفی را در زمینه غزه برنامه‌ریزی کرده است که از آن جمله تهیه و جمع آوری آثار هنرمندان گرافیست و کارتونیست مطرح کشوری که این آثار طی نامه‌ای در اختیار شهرداری‌ها و تمامی ارگان‌های استان قرارداده شده است تا با نام خودشان منتشر کنند.

وی اظهار کرد: تولید تئاتر خیابانی با عنوان «فتح قریب» در شهرستان بیجار که این آمادگی وجود دارد این گروه که متشکل از جمعی از دانش آموزان بیجاری است را در سطح استان به اجرا بگذاریم.

آزادی افزود: امکان برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و تولید محتوا در قالب‌های مختلف از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه هنری در حال شکل دهی است و امیدواریم چهارشنبه نیز با همکاری اعضای حاضر در این نشست و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عصر شعر غزه را در حضور نماینده ولی فقیه در استان با حضور شاعران استانی برگزار خواهیم کرد.

حمیدرضا گوهری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست با اعلام آمادگی جهت مشارکت در برنامه‌های هنری و فرهنگی مرتبط با غزه از جمله این عصر شعر گفت: ۲۴ و ۲۵ آبان ماه نیز بیست و پنجمین مرحله  استانی  جشنواره بین المللی قصه‌گویی را در سنندج خواهیم داشت که بخشی از این جشنواره به موضوع غزه پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در ادامه این نشست گفت: بحث غزه امروز بحث دین و مذهب و نژاد و قومیت نیست بلکه بحث انسانیتی است که با جنایت های صهیونیست‌ها از بین رفته است.

وی با انتقاد شدید از نهادهای به ظاهر حقوق بشری در سکوت و بعضا همراهی با این جنایت هولناک که در حال انجام است، بیان کرد: آنانی که در برابر اذیت و آزار به یک حیوان دادشان به فغان می‌رود، در برابر کودک‌کشی‌ها و جنایت‌های رژیم کودک‌کش صهیونیستی  چه پاسخی دارند برای تنویر اذهان عمومی؟

جبار طهماسبی، کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست از برگزاری برنامه‌های مختلف با موضوع غزه در نهاد کتابخانه‌ها خبر داد و یادآور شد: در این هفته که هفته کتاب و کتابخوانی نیز نامگذاری شده است برنامه‌های مختلف و پویش‌هایی با محوریت غزه را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و آمادگی کامل خود را جهت برگزاری و مشارکت در برنامه‌های هنری و فرهنگی سایر ادارات از جمله حوزه هنری اعلام می داریم.

انتهای پیام
captcha