مسائل خرافه با نبود علم بین افراد جامعه ظهور خواهد کرد
کد خبر: 4182655
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

مسائل خرافه با نبود علم بین افراد جامعه ظهور خواهد کرد

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه ارتقای علمی و فرهنگی ماموستایان مطالبه و خواست ماست، گفت: هر کجا علم است، تکفیر نیست و در نبود علم،مسائل خرافه بین افراد جحامعه ظهور و بروز پیدا خواهد کرد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 27 آبان در همایش طلاب و روحانیون شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه ماموستایان و رحانیون باید از قدرت روشنگری بالایی برخوردار باشند، گفت: روحانیون و ماموستایان باید مسائل اعتقادی را برای قشر جوان جامعه تبیین کرده و از دین و انقلاب دفاع کنند.

وی به ترفندهای دشمنان در اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و افزود: روحانیون به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه در این شرایط باید بیشتر روشنگری کرده وهیچگاه تحت‌تأثیر رسانه‌های معاند قرار نگیرند بلکه مردم را از دسیسه‌های دشمن آگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تأکید بر اینکه ارتقای علمی و فرهنگی ماموستایان مطالبه و خواست ماست، بیان کرد: هر کجا علم است، تکفیر نیست و اگر علم نباشد مسائل خرافه ظهور پیدا خواهد کرد.  

وی با تأکید بر اینکه طلاب و روحانیون در کنار عالم و متدین بودن باید بتوانند مسائل مختلف جامعه را به خوبی رصد و تبیین کنند، افزود: تبیین مسائل مختلف موجب آگاه‌سازی بیشتر جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی به مشکلات معیشتی ماموستایان، طلاب و روحانیون اشاره کرد و یادآور شد: بخشی از دغدغه‌های این قشر رفع شده و تلاش برای برطرف کردن بخش دیگر نیز در حال انجام است.

حجت‌الاسلام سید میثم موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی دهگلان نیز در این همایش اظهار کرد: طلاب و روحانیون با مشکلات زیادی از جمله مسکن مواجه هستند که انتظار می رود در این زمینه مورد توجه قرار گرفته و شهرکی با عنوان شهرک روحانیون در این شهرستان احداث شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه روحانیون نیازمند توجه ویژه دولت هستند، یادآور شد: علمای دینی باید در راستای تبلیغ که از رسالت‌های اصلی آنان است خود را بروز کرده و راه‌های ضعف و قوت تبلیغ را شناخته و جوابگوی سؤالات و شبهات مردم بویژه جوانان و نوجوانان باشند.

انتهای پیام
captcha