طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4183274
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷

طرح «سودای بندگی» در مدارس استثنایی کردستان اجرا می‌شود

رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان گفت: برنامه آموزشی و تربیتی «سودای بندگی» با هدف تعمیق ارزش‌های الهی و معارف بلند دینی در 37 مدرسه مستقل و ضمیمه دوره ابتدایی استثنایی استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح سودای بندگی در مدارس کردستان

طالب محمدی، رئیس آموزش‌و‌پرورش استثنایی کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با مهم دانستن فرهنگ اقامه نماز و آموزش معارف دینی در مدارس استثنایی گفت: در راستای تبیین و نهادینه کردن فرهنگ انسان‌ساز نماز و نمایان‌سازی جلوه تمام‌نما از مظاهر بارز دینی و معنویت، دستورالعمل «سودای بندگی» در 149 کلاس درس مدارس دوره ابتدایی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح سودای بندگی در راستای به کمال رسیدن فضایل اخلاقی از آذرماه آغاز وتا پایان بهمن ماه سال جاری در مدارس استثنایی دوره ابتدایی استان ادامه می‌یابد.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استنثایی استان بیان کرد: در اجرای دستورالعمل «سودای بندگی» نحوه وضو گرفتن و خواندن صحیح نماز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه دوره ابتدایی استان آموزش داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: آموزش نماز و اعمال دینی به دانش‌آموزان دوره ابتدایی آثار تربیتی، اخلاقی و عاطفی عمیقی بر شخصیت آنان می گذارد که اجرای طرح سودای بندگی گام مؤثری در این راستا است.

محمدی افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های تربیتی در آموزش آداب نماز باید تفاوت ظرفیت‌ها، استعدادها، نیازها و خواسته‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه متناسب با محدودیت آنان مورد توجه قرار گیرد.

وی ترویج فرهنگ نماز را یک نوع سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و با تأکید بر اینکه همه اعمال انسان بر اساس نماز به عنوان نخستین ستون دین محاسبه می‌شود، اظهار کرد: اگر در تعلیم و تربیت، پرورش و تهذیب برای دانش‌آموزان صورت نگیرد، در بخش آموزش به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

رئیس آموزش‌و‌پرورش استنثایی استان با تأکید بر تأثیرگذاری این فرضیه الهی در رشد، تعالی فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد: ترویج و گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی سرلوحه فعالیت‌های پرورشی آموزش‌و‌پرورش با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام
captcha