گفتمان‌های دینی «نقش مادری» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4184326
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

گفتمان‌های دینی «نقش مادری» در کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به آغاز سوگواری ایام فاطمیه از شامگاه گذشته، پنجم آذرماه در سطح استان گفت: در راستای آشنایی بیشتر مادران با نقش‌های اجتماعی خود در این ایام گفتمان‌های دینی «نقش مادری» در کردستان برگزار می‌شود.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

حجت‌الاسلام برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با بیان اینکه اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان هر ساله در ایام فاطمیه ویژه‌برنامه‌های خاصی را برای بانوان استان برگزار می‌کند، گفت: برنامه‌های دهه اول ایام فاطمیه از پنجم آذرماه به مدت سه شب در سطح استان برگزار می‌شود. در ایام سوگواری هیئات مذهبی شهرستان‌های بیجار، قروه و سنندج ویژه‌برنامه‌های عزاداری خود را برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در برنامه‌های این ایام، نشر خوبی‌ها، شناخت خوبی‌ها و دیدن خوبی‌ها بیشتر برجسته می‌شود تا بانوان جامعه با سیره حضرت فاطمه زهرا(س) بیشتر آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های عزاداری ایام فاطمیه به صورت ویژه در سطح حسینیه‌ها و هیئات مذهبی برگزار خواهد شد، گفت: در کنار آیین‌های عزاداری برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان متدین استان کردستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رازیانی از برگزاری گفتمان‌های دینی و کارگاه‌های آموزشی ویژه ایام فاطمیه خبر داد و گفت: در راستای آشنایی بیشتر مادران با نقش‌های اجتماعی خود 100 گفتمان‌ دینی تحت عنوان «نقش مادری» در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی و هیئات مذهبی استان کردستان برگزار خواهد شد.

وی به کارگاه‌های آموزشی ویژه بانوان کردستانی اشاره کرد و گفت: در این راستا برگزاری سه کارگاه آموزشی با عنوان «نقش مادری در پیوندهای اجتماعی» یکی دیگر از ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه اول و دوم خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان به برگزاری ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه دوم از 26 تا 28 آذرماه اشاره و اظهار کرد: برنامه ایام فاطمیه دوم در قالب سخنرانی، عزاداری، سینه‌زنی به مدت یک هفته برگزار می‌شود و در شهرهای قروه و بیجار نیز دسته‌روی عزاداری انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ایام فاطمیه نباید مورد غفلت قرار گیرد و لازم است که از همه شیوه‌های تبلیغی ممکن برای تعظیم شعائر اسلامی و دینی استفاده کنیم، اظهار کرد: ابعاد مختلف زندگی و سیره پرافتخار حضرت فاطمه زهرا(س) به‌ویژه در راه حمایت از ولایت و اسلام اصیل باید برای همه اقشار جامعه به‌ویژه نسل جوان بازگو و تبیین شود.

انتهای پیام
captcha