دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب اهل سنت برگزار می‌شود
کد خبر: 4184658
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه طلاب اهل سنت برگزار می‌شود

دهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ويژه طلاب و روحانیون اهل سنت و خانواده‌ها با شعار «قرآن، کتاب وحدت» و با گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی برگزار می‌شود.

مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، مهدی صفی‌یاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، گفت: معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورا به منظور توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه دینی و بین افراد جامعه مخاطب خود، همچون سابق محوریت ترویج فرهنگ قرآنی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و اجرای برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ترویجی به‌ویژه برگزاری مسابقات قرآنی را مورد تأکید قرار می‌دهد.

وی افزود: پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری به موضوع خانواده، از سال ۱۳۹۹ در کنار مسابقات قرآن کریم طلاب و روحانیون اهل سنت کشور که قریب به ده سال پیش آغاز شده، مسابقات قرآنی خانواده طلاب و روحانیون با عنوان «مهرواره قرآنی طاها» اضافه شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت بیان کرد: نخستین دوره مسابقات قرآن ویژه خانواده طلاب و روحانیون اهل‌سنت با استقبال خوب خانواده‌های ایشان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد، لذا معاونت فرهنگی و امور اجتماعی دبیرخانه در نظر دارد این مسابقات را در سال ۱۴۰۲ نیز برگزار کند.

وی افزود: روح حاکم بر این مسابقات، ترویج مفاهیم قرآنی از طریق برگزاری مسابقات است و از این حیث با مسابقات قرآن ویژه طلاب و روحانیون اهل‌سنت که بیشتر  شناسایی چهره‌های شاخص قرآنی از طریق آزمون‌های تخصصی است متفاوت می‌باشد.

صفی‌یاری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی یادآور شد: امسال با توجه به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی و غزه مظلوم این مسابقات تحت عنوان «گرامیداشت شهدای غزه و جبهه مقاومت اسلامی» برگزار می‌شود و ثواب این رویداد قرآنی به این شهدای معظم اهدا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha