سریال‌های تاریخی شناخت عمیقی از چهره‌های شاخص و مفاخر بزرگ به ما ‌می‌دهد
کد خبر: 4185444
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

سریال‌های تاریخی شناخت عمیقی از چهره‌های شاخص و مفاخر بزرگ به ما ‌می‌دهد

استاندار کردستان گفت: کارهای بزرگ تاریخی خدمت بزرگی به چهره‌های ملی و مذهبی ما می کند و در سال های اخیر با ساخت این سریال ها، شناخت عمیقی از این شخصیت‌ها در مخاطب ایجاد شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در آیین رونمایی از سریال سنجرخان که شامگاه شنبه، 11 آذر در سینما بهمن سنندج برگزار شد، با تقدیر از عوامل سریال تاریخی «سنجرخان» گفت: امیدواریم که پخش سریال سنجرخان غبار غربت را از چهره قهرمانان ملی این دیار بزداید و ما شاهد آغاز یک حرکت فرهنگی و هنری در جهت معرفی چهره‌های شاخص استان کردستان در ادوار مختلف تاریخ به ویژه قهرمانان الهام‌بخش رشادت، شجاعت و سلحشوری، باشیم.  

وی افزود: آرزو می‌‎کنم آغاز کار فاخر دیگر به نام «مستوره اردلان» بانوی نامدار این دیار، اولین و تنها بانوی مورخ جهان، کار موفقی باشد و همچون سریال سنجرخان به آن هدف بزرگ دست پیدا کند.

استاندار کردستان بیان کرد: حوصله مطالعه و خواندن کم شده ولی برای رسیدن به یک کار هنری جذاب، می‌توان ده‌ها عنوان کتاب را خواند و جمع بندی کرد.

وی تأکید کرد: کارهای بزرگ تاریخی خدمت بزرگی به چهره‌های ملی و مذهبی ما می کند و در سال های اخیر با ساخت این سریال ها، شناخت عمیقی از این شخصیت‌ها در مخاطب ایجاد شد.

زارعی‌کوشا هنر را زبانی گویا برای معرفی چهره‌های فاخر و شاخص دانست و یادآور شد: توجه به تاریخ استان کردستان و معرفی آن به مردم ایران ارمی ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسن عابدینی، معاون امور استا‌های سازمان صداوسیما در ادامه این مراسم گفت: در نظرسنجی انجام گرفته، ۷۸.۹ مردم اعلام کردند که مایل به تماشای مجموعه‌های تاریخی هستند که در استان ها و روستاها ساخته شود.

وی با اشاره به اینکه چهره‌های فرهنگی تاریخ کردستان را باید با زبان هنر به مردم معرفی کرد، گفت: رسانه ملی به تاریخ معاصر کردستان توجه ویژه‌ای دارد.

معاون امور استا‌های سازمان صداوسیما بیان کرد: در تلاشیم سالانه سه سریال و مجموعه نمایشی از کردستان ساخته و به روی آنتن ملی برود که همگان باید تلاش کنیم تا این مسیر راحت تر طی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر، سریال «سرزمین مادری» با وجود تعلل ۱۰ ساله در پخش آن، از مجموعه‌های پرمخاطب رسانه ملی  است، افزود: امیدواریم با تولید مجموعه‌های نمایشی شناخت بیشتر در مورد چهره‌های ملی تاریخ کردستان به مردم بدهیم.

عابدینی در پایان یادآور شد: سریال «سنجرخان» در دوران خطیر کرونا کلید خورد و با مشکلات عدیده ای مواجه بود که با تعامل و پشتکار ویژه عوامل، به سرانجام رسید.

انتهای پیام
captcha