شرط دوستی با خدا درک، تأمل و عمل به قرآن است
کد خبر: 4185625
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

شرط دوستی با خدا درک، تأمل و عمل به قرآن است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: شرط دوستی با خدا درک، تأمل وعمل به قرآن کریم است، لذا قرآن کریم نباید به عنوان یک نماد مقدس فقط در طاقچه اتاق باشد بلکه باید هر روز و هر لحظه با آن مأنوس باشیم.

اجرای طرح آوای آسمانی در مدارس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در مراسم آغاز رویداد بزرگ قرآنی «آوای آسمانی» که امروز، 12 آذر در مدارس غیردولتی استان برگزار شد، گفت: شرط عامل به قرآن بودن خواندن، اندیشیدن و عمل به آن است.

وی افزود: وقتی قرآن تلاوت می‌کنیم، خدا با ما حرف می‌زند، تا ما راه خودمان را پیدا کنیم و این نعمت بزرگی است که خدای متعال به ما داده است تا هر وقت بخواهیم با خدا حرف بزنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: همانگونه که والدین موقع دلتنگی فرزندان با اشکال مختلف از آنان احوال پرسی می‌کنند، خدای متعال که نسبت به همه ما از پدر و مادر هم مهربان‌تر است راه ارتباطش با مخلوق را همان نماز قرار داده است.

وی با بیان اینکه هنگام گلبانگ اذان در واقع خداوند بندگانش را صدا می‌زند، گفت: شرط دوستی با خدا درک، تأمل و عمل به  قرآن کریم می‌باشد، لذا قرآن کریم نباید فقط به عنوان یک نماد مقدس در طاقچه اتاق باشد بلکه باید هر روز و هر لحظه با آن مأنوس باشیم.

حجت‌الاسلام رازیانی تأکید کرد: خواندن قرآن به تنهای کافی و گرهگشاه نیست، باید آیاتی که تلاوت می‌شود در مورد آن بیاندیشم، و آن را در برنامه های زندگی اجرا کنیم، آنگاه عامل به قرآن می‌شویم.

وی به تفسیر فخر رازی در مورد سوره مبارکه عصر اشاره کرد و یادآور شد: معنی کلمه خسر در آیه شریفه « إِنَّ ٱلۡإِنسَٰنَ لَفِي خُسۡرٍ»، عمر انسان به مانند یک قالب یخ می‌باشد و هر روز همانند یخ از آن کم می شود لذا  قبل از اینکه عمر کوتاه ما ذره ذره آب شود، باید به صاحب اصلی آن یعنی خدای متعال بفروشیم و در راه و رضای خالق سپری کنیم، لذا اگر این سرمایه را با خدا معامله کردیم سود می بریم و اگر غیر از این باشد یقیناً خسران کردیم.

انتهای پیام
captcha