«سومین جایزه کتاب سال» کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4186517
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳

«سومین جایزه کتاب سال» کردستان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و رسانه ای کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری آیین پایانی «سومین جایزه کتاب سال» کردستان ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه، 21 آذر در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج خبر داد.

کتابخانه

به گزارش ایکنا از کردستان، عیسی فلاحی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 16 آذر در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه کتاب به عنوان بزرگ‌ترین گنجینه اندیشه بشری و تأثیرگذارترین رسانه بین رسانه‌های ارتباط جمعی است، گفت: در این راستا و به منظور معرفی آثار برتر و تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران استان کردستان سومین جایزه کتاب سال استان کردستان در هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرگذاری این رویداد در تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخوانی افزود: در آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان، نویسندگان، پژوهشگران، فعالان عرصه فرهنگ مکتوب و اصحاب رسانه استان حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به اهداف برگزاری این دوره از جایزه کتاب سال کردستان اشاره و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری «جایزه کتاب سال کردستان» معرفی نویسندگان و پژوهشگران استان و معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف علوم بشری(کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین و مذهب، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و ورزش، ادبیات و تاریخ و جغرافیا) است.

وی در ادامه گفت: از مهم‌ترین راه‌های تشویق به مطالعه و کتاب و کتابخوانی علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتب شاخص، برگزاری جایزه کتاب سال است که این رویداد به همت و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بار نشسته و حاصل سه سال (۱۳۹۹،۱۴۰۰،۱۴۰۱) فعالیت نویسندگان و پژوهشگران به منصه داوری قرار خواهد گرفت.

فلاحی به فعالیت‌های دیگر عرصه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و بیان کرد: اگرچه با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، مطالعه کتاب تاحدودی کم رنگ شده است اما با تلاش‌های همکاران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب برنامه‌های خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به ویژه دانش آموزان تدارک دیده شده بود.

وی در پایان یادآور شد: مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان با استقبال ۵ هزار نفری، تجلیل و قدردانی از یک سال فعالیت مروجان کتاب و کتابخوانی، ناشران و کتابداران و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق حاشیه شهرها در ایام هفته کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های ترویج کتابخوانی برای عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی بود.

انتهای پیام
captcha