اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه اصلی مردم کردستان است
کد خبر: 4186899
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴

اشتغال فارغ‌التحصیلان دغدغه اصلی مردم کردستان است

استاندار کردستان با اشاره به اینکه اشتغال مورد نیاز امروز اشتغال فارغ‌التحصیلان است، گفت: علیرغم اینکه نرخ بیکاری در استان طی سال جاری به 8.8 درصد رسیده و این آمار کمترین میزان نرخ بیکاری در هشت سال گذشته بوده است اما به دلیل آمار 20 درصدی بیکاری فارغ‌التحصیلان، زیاد مشهود نبوده است.

نشست شورای افتای کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، 18 آذر در نشست شورای افتای استان کردستان گفت: رفع مشکلات و مسائل پیش‌روی استان نیاز به کار و تلاش و پیگیری مضاعف دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی ما جلب توجه و عنایت ویژه دولت به استان کردستان است، افزود: تاکنون این امر در استان کردستان محقق شده و این رویکرد در استان با حمایت‌های رئیس جمهور انجام شده است.

استاندار کردستان بیان کرد: امروز توجه دولت به استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر بوده است و نمونه بارز آن سه سفر استانی رئیس جمهور به استان کردستان طی یک  سال و نیم گذشته بوده است.

وی افزود: در دو سفر استانی بیش از 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان مصوب شده است که این غیر از اعتبارات بودجه‌ سنواتی مجلس شورای اسلامی می‌باشد که سالانه ابلاغ می‌شود.

زارعی‌کوشا افزود: موضوع آب شرب سنندج تا چهار سال آینده مرتفع شده و نزدیک به 850 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی به پروژه راه‌آهن سنندج - تهران اشاره و اظهار کرد: این پروژه بعد از 18 سال 63 درصد پیشرفت فیزیکی داشت، طی دو سال به اتمام نمی‌رسید که با توجه ویژه دولت این امر طی امسال محقق شد.

استاندار کردستان در ادامه گفت: در این سفر بیشتر از 35 هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب شده است که در تلاشیم تا در سفر آینده هیئت دولت به استان که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریورماه سال آینده انجام می‌شود، تصفیه‌خانه سنندج را نیز افتتاح کنیم.

وی افزود: انجام این پروژه‌ها به این معنا نیست که تمام مشکلات در استان حل شده است متأسفانه در حوزه بازار، معیشت عمومی، بیکاری جوانان مشکلات عدیده‌ای داریم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه اشتغال مورد نیاز امروز اشتغال فارغ‌التحصیلان است، اظهار کرد: علیرغم اینکه نرخ بیکاری در استان به 8.8 درصد رسیده است که این آمار کمترین میزان نرخ بیکاری در هشت سال گذشته بوده است اما به دلیل اینکه بیکاری فارغ‌التحصیلان بیشتر از 20 درصد بوده است، زیاد مشهود نبوده است.

وی در پایان یادآور شد: کارگروه ویژه برای استان‌های زاگرس‌نشین تشکیل شده است تا سرمایه‌گذاران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در استان کردستان کنیم که اولین جلسه در نهاد ریاست جمهوری انجام شده است که امیدواریم در حوزه اشتغال فارغ‌التحصیلان اتفاقات خوبی روی دهد.

انتهای پیام
captcha