برنامه‌های ایام فاطمیه با محوریت نشر خوبی‌ها در مریوان برگزار می‌شود
کد خبر: 4187079
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴

برنامه‌های ایام فاطمیه با محوریت نشر خوبی‌ها در مریوان برگزار می‌شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: در ایام فاطمیه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی با محوریت «نشر خوبی‌ها» و سبک زندگی فاطمی در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

تجلیل از مادر نمونه مریوانی

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن ورهرام، رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان امروز، 19 آذرماه به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) و در مراسم تجلیل از مادر نمونه مریوانی «سلما تال»  که علیرغم نابینا بودن همسر و مشقت‌های فراوانی که در راستای زندگی داشتند، پنج فرزند برتر و نمونه تربیت کردند، گفت: در ایام فاطمیه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی با محوریت «نشر خوبی‌ها» و سبک زندگی فاطمی در این شهرستان ‌برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دین مبین اسلام مطرح است و اساس شکل‌گیری هویت خانواده را تشکیل می‌دهد، جایگاه و نقش زن در خانواده است چراکه رابطه تنگاتنگ با سعادت و شقاوت خانواده دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مریوان با اعلام اینکه شخصیت فرزندان متأثر از فاعلیت او است، زن مسلمان از یک سو وظیفه مادری و از سوی دیگر وظیفه همسری را بر عهده دارد، بیان کرد: ضروری است که زن به جایگاه و نقش‌هایی که در خانواده ایفا می‌کند، آگاهی داشته باشد تا بتواند روابط خانوادگی را سامان دهد و تأثیرگذار و سازنده باشد.

حجت‌الاسلام ورهرام با اشاره به اینکه نقش تربیتی مادر می‌تواند در دوران قبل از بارداری، دوران بارداری، شیردهی و بعد از آن مورد بررسی قرار گیرد، افزود: از موارد مهم تربیتی در دوران قبل از بارداری، خودسازی و معرفت‌های معنوی مادر، دوران بارداری، اعتقادات و ایمان مادر، در دوران شیردهی تربیت دینی کودک و بعد از آن پرورش صفات اخلاقی و… است.

وی گفت: مادر همواره تلاش می‌کند اعتماد و امنیت را در محیط خانواده برای فرزند خود ایجاد کند؛ شاید بتوان گفت اعتماد و امنیت فرزندان مهم‌ترین نتیجه تأثیر مادر در تربیت آن‌ها است، چرا که یک مادر آگاه همواره تلاش می‌کند به فرزندش بیاموزد که چگونه باید به افراد دیگر اعتماد کند؟ و همچنین چطور می‌تواند یک انسان قابل اعتماد باشد؟

انتهای پیام
captcha