نماهنگ «کردستان من» در سنندج رونمایی شد
کد خبر: 4189544
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
با حضور استاندار کردستان؛

نماهنگ «کردستان من» در سنندج رونمایی شد

نماهنگ فاخر «کردستان من» با حضور استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان و فعالان فرهنگی و هنری استان امروز، دوم دی در پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی شد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در مراسم رونمایی از  نماهنگ  «کردستان من»  که امروز، دوم دی در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: زبان هنر گویاترین و زیباترین زبان برای بیان مفاهیم و انتقال ارزش‌ها به جامعه مخاطب است چراکه هنر، مفهوم را به درستی به مخاطب انتقال می‌دهد.

وی با قدردانی از نوجوانان و نونهالانی که در خلق این اثر فاخر تلاش کرده‌اند، افزود: مطالعه ده‌ها کتاب شاید نتواند به اندازه یک فیلم، نمایشنامه و یا نماهنگ اطلاعات به مخاطب منتقل کند و بی‌شک زبان هنر، گویاترین زبان است.

استاندار کردستان بیان کرد: امروز ما در قالب این نماهنگ به همه اعلام کنیم که کردستان جان ایران است و کردستانی‌ها و کُردها یکی از اصیل ترین اقوام ایرانی هستند لذا هر کُردی در هر جای دنیا باشد، ریشه ایرانی دارد.

وی یادآور شد: ما کُردها افتخار می‌کنیم که همواره ایرانیانی غیرتمند و مرزدارانی سلحشور بوده‌ایم و هیچگاه دشمنان نتوانسته‌اند وجبی ازخاک ما را تصاحب کنند.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه دانش‌آموزان کردستانی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری همواره در کشورسرآمد بوده‌اند، افزود: نماهنگ کردستان من، تحول و شور و هیجان زیادی میان دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

وی هنر را حاصل تلاش و سرمایه انسان دانست و افزود: خدمتگزار باید اخلاق داشته باشد، همانند تولید این نماهنگ که توسط دانش‌آموزان انجام شده است.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان یادآور شد: استعداد دانش‌آموزان استان کردستان در تمام حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، ورزشی و غیره بالاتر ازمیانگین کشوری است و این کار فاخر هم دانش‌آموزان پای کار آمده‌اند، ماندگار خواهد شد.

عرشیا اشرفی، مدیر مؤسسه مردم نهاد ایده‌پردازان در ادامه این مراسم  «کردستان من» را یک کلیپ کُردی - فارسی ذکرد کرد و گفت: این کلیپ در راستای تقویت فرهنگ بومی مردم کُرد و همچنین زنده نگه داشتن آداب و سنن این منطقه تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه کار تهیه، تولید، مونتاژ وصداگذاری این کلیپ توسط دانش‌آموزان رنج سنی هشت تا ۱۴سال دختر و پسر این استان انجام شده است، گفت: در ابتدا از بین حدود پنج هزار نفر از دانش‌اموزان این رده سنی، ۵۰۰ نفر انتخاب شد و از این تعداد نیز یک سوم حدود ۱۵۰ نفر برای انجام کارهای آن از جمله بحث نما، صدای کلیپ و کلیات این کار فرهنگی انتخاب شدند.

یادآور می‌شود؛ این نماهنگ توسط مؤسسه مردم نهاد ایده‌پردازان و با همکاری آموزش‌و‌پرورش و صدا و سیمای استان تولید شده است. 

انتهای پیام
captcha