۲ هزار کردستانی در مساجد معتکف می‌شوند
کد خبر: 4193228
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

۲ هزار کردستانی در مساجد معتکف می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به پیش‌بینی جمعیت بالای 2 هزار نفری معتکفان در سطح استان گفت: مراسم اعتکاف بیشتر در چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار می‌شود.

برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌ برومند رازیانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 20 دی در نشست هماهنگی ستاد عملیات چله انقلاب و اعتکاف رجبیه که با حضور کارشناسان ادارات کل کردستان برگزار شد، گفت: اعتکاف یک برنامه معنوی بوده که نقش شگرفی در پردازش شخصیت انسان‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش‌بینی جمعیت بالای 2 هزار نفری معتکفان در سطح استان افزود: مراسم اعتکاف سال جاری بیشتر در چهار شهرستان بیجار، قروه، کامیاران و سنندج برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها در صورت تقاضای مردمی اجرا می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان به اهمیت برگزاری اعتکاف دانشجویی و دانش‌آموزی اشاره و بیان کرد: اعتکاف دانشجویی در شهر سنندج صورت می‌گیرد و اعتکاف دانش‌آموزان متناسب با محتوای سن و سال آنان در بیجار و قروه برگزار خواهد شد.

وی حضور مبلغات و مبلغان توانا بین معتکفان را مهم دانست و گفت: این اعتکاف نباید صرفاً به حضور در مساجد و روزه طی شود؛ لذا باید مبلغ بتواند در حلقه‌های گفت‌وگو علاوه بر تقویت و رشد شخصیت معنوی معتکفان، نسل جوان با جهاد تبیین نسبت به مسائل روز آگاه شود.

حجت‌الاسلام رازیانی اظهار کرد: هنگام اعتکاف نیاز به یک راهنما و مربی است تا گره‌های ذهنی که در حوادث گذشته توسط دشمن در ذهن‌های عموم جامعه رخ داده است،  باز کند، لذا به تعداد هر بیست معتکف یک مبلغ توانمند نیاز است.

وی از حضور قاریان و مداحان مطرح برای به جا آوردن اعمال روز آخر اعتکاف خبر داد و یادآور شد: با توجه به سنین مختلف معتکفان برای حفظ سلامت آنان یک اکیپ از هلال احمر و اورژانس در محل‌های اعتکاف حضور خواهند یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه در جریان اعتکاف باید موضوع تبلیغ و پای کار آمدن جوانان همراه امکانات و محتواهای فرهنگی فاخر و پشتیبانی از معتکفان، تدارک دیده شود، گفت: در شهرستان سنندج هزینه ثبت‌نام  برای هر معتکف ۱۰۰هزار تومان در نظر گرفته شده است که فرد باید پرداخت می‌کند و مابقی هزینه‌ها توسط ستاد اعتکاف و دستگاه‌های پشتیبان تأمین می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در ادامه این نشست، محتواسازی برای مراسم معنوی اعتکاف را از ضروریات دانست و گفت: در برنامه معنوی اعتکاف بحث محتواسازی ضروری است چراکه انگیزه حضور در اعتکاف یک انگیزه الهی است.

وی با اشاره با اینکه هدف از اعتکاف رسیدن به رشد و تعالی است، اظهار کرد: بحث محتوا، حضور روحانیون خلاق و خوش‌ذوق و آگاه به دانش روز برای برنامه اعتکاف ضروری است، چراکه احکام اعتکاف  برای معتکفان تبیین شود تا مراحل اعتکاف به درستی توسط معتکفان صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha