ارسال بیش از ۷۰ مقاله به همایش «امیرالمؤمنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی»
کد خبر: 4195272
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱

ارسال بیش از ۷۰ مقاله به همایش «امیرالمؤمنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی»

دبیر علمی نخستین «همایش امیرالمؤمنین علی (ع) در ادب و فرهنگ کُردی» از ارسال بیش از ۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: 6 مقاله برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

همایش امیرالمؤمنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی

وریا حفیدی، دبیر علمی نخستین همایش «امیرالمؤمنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی» در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: این همایش به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با همکاری سازمان سمت و جهاددانشگاهی استان کردستان فردا، سوم بهمن در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این همایش علمی به صورت حضوری و آنلاین افزود: پژوهشگران، اندیشمندان و اساتید و دانشجویان علاقه‌مند برای شرکت حضوری در این همایش فردا، ساعت 9 صبح در تالار مولوی دانشگاه کردستان حضور داشته باشند و در صورت عدم امکان حضوری می‌توانند از طریق رویتاب به آدرس https://www.roytab.ir/w/d/724 در این همایش مشارکت داشته باشند.

دبیر علمی نخستین «همایش امیرالمؤمنین علی(ع) در ادب و فرهنگ کُردی» از ارسال بیش از 70 مقاله به دبیرخانه این همایش اشاره کرد و گفت: 6 مقاله برتر در اختتامیه این همایش علمی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش علمی افزود: معرفی و بازخوانی شخصیت حضرت علی(ع) و بیان جایگاه، تجسم و تبلور حضرت علی(ع) در فرهنگ و ادب کُردی برگزار می‌شود.

حفیدی به دسته‌بندی مقالات ارسالی در سه بخش فرهنگ و ادب، فقه و عرفان و حوزه هنر اظهار کرد: 36 درصد آثار ارسالی در زمینه فرهنگ و ادب، 21 درصد هنر، 29 درصد فقه و عرفان و 4 درصد نیز مقالات غیرمرتبط بوده است.

وی با اشاره به اینکه از تعداد آثار ارسالی 40 درصد مقالات خارج از استان بوده است، گفت:  از هر حوزه دو مقاله به عنوان برگزیده، منتخب شده و یک مقاله در مراسم اختتامیه ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha