نمازخانه‌های بین راهی کردستان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست
کد خبر: 4196642
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

نمازخانه‌های بین راهی کردستان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با اعلام اینکه استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر در زمینه نمازخانه‌های بین راهی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، تأکید کرد: این امر از سوی دستگاه‌های ذیربط باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان

به گزارش ایکنا به نقل از ستاد اقامه نماز استان کردستان، اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان در نشست ستاد اقامه نماز که دیروز، هشتم بهمن در محل سالن شهدای گمنام برگزار شد، گفت: ستاد اقامه نماز از چند جنبه نظارت بر فراهم بودن امکانات از نظر نمازخانه و وضوخانه ‌مناسب و تأمین امام جماعت بحث نماز را در ادارات پیگیری ‌می‌کند.

وی با اشاره به گزارشی از امام جماعت ادارات افزود: مشکلی‌ که ‌در ‌این زمینه داریم مبلغ مصوب حق القدم امام جماعت توسط بعضی از ادارات رعایت‌ نمی‌شود که در این راستا از طریق استانداری پیگیر خواهیم شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها طبق شاخص‌ها و بازدیدهایی که بر اساس این شاخص‌ها صورت گرفته است، انجام‌ می‌شود، بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای مسابقات بین دستگاه‌ها، اجرای مسابقات با همکاری صدا‌و‌سیما و ارائه گزارش عملکرد از دستگاه‌ها ملاک‌های ارزیابی ادارات بوده است که در اجلاس استانی نماز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی با اعلام اینکه استان کردستان نسبت به استان‌های دیگر در زمینه نمازخانه‌های بین راهی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، تأکید کرد: این امر از سوی دستگاه‌های ذیربط باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عظیمی با تأکید برترویج فرهنگ نماز بین خانواده‌ها و سطح جامعه گفت: باید بیشتر تلاش کرد و با اجرای برنامه‌های آموزشی و تبلیغی برای والدین و دوره‌های آموزشی برای خادمان و ائمه جماعت مساجد در خصوص جذب نسل نو به مساجد از توطئه‌های دشمنان در جهت دور‌ کردن جوانان از اعتقاداتشان جلوگیری کرد.

وی به برنامه‌های اجرایی ستاد اقامه نماز اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی که در ستاد اقامه نماز اجرا می‌کنیم، بخشی آموزشی - تبلیغی تولید محتوا یک ‌بخش ملی است‌ و یک بخش بومی‌ و‌ ابتکاری است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کردستان به برگزاری اجلاس سراسری نماز اشاره کرد و گفت: همانگونه که حجت‌الاسلام قرائتی عنوان می‌کنند این اجلاس‌ها اذان ‌نماز همانطور که اذان یادآور وقت نماز است این اجلاس‌ها هم ‌یادآور کمک به نماز برای مسئولان است.

وی گفت: در این اجلاس بنا بر این است تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی به تناسب فرصتی که ایجاد خواهد شد گزارشاتی از اقدامات نمازی و برنامه هایی که دارند و ‌مشکلاتشان ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha