لزوم حمایت از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در کردستان
کد خبر: 4200584
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶

لزوم حمایت از ظرفیت‌های دانش‌بنیان در کردستان

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر حمایت از ظرفیت‌های موجود در استان در حوزه دانش‌بنیان، بیان کرد: همه نهادها و دستگاه‌ها باید برای پشتیبانی از ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان پای کار بیایند.

امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سردار امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در رویداد ملی «تا ثریا» که امروز، ۲۹ بهمن در دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: استقبال مردم، جوانان و مسئولان استان کردستان از توسعه علم و مباحث فناوری بسیار مطلوب است.

وی با اشاره ظرفیت‌های فراوان کردستان در حوزه علم و فناوری، افزود: نخبگان و قشر علمی استان، پذیرش بالایی در مسائل علمی دارند و با همدلی و هم‌سویی مسئولان به توسعه علم و فناوری لبیک گفته‌اند. تا امروز اقدامات مهمی در حوزه دانش‌بنیان در استان انجام شده و امروز نوبت عمل و ظرفیت‌سازی است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر حمایت از ظرفیت‌های موجود در استان کردستان در حوزه دانش‌بنیان، بیان کرد: همه نهاد و دستگاه‌ها باید برای پشتیبانی از ایده‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان پای کار بیایند.

ترویج علم بدون تمرکز امکان‌پذیر نیست

حامد قادرزاده، رئیس دانشگاه کردستان در ادامه این رویداد با اشاره به جایگاه و اهمیت مراجع علمی و فلاسفه ایران در جهان، در سال‌های گذشته، گفت: امروز اگر بخواهیم جامعه‌ای علمی داشته باشیم و به مرجعیت علمی در دنیا برسیم، بیش از گذشته نیازمند علم هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ترویج علم بدون تمرکز امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: عالم فردی متمرکز است، اما سلطه‌گرا نیست و هم‌افزایی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد و تلاش می‌کند از همه منابع بهره بگیرد.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: در دیدگاه علمی و دانش‌بنیان متوجه خواهیم شد که هیچ‌چیز بیهوده نیست، همه منابع طبیعی در راستای علم و انجام عمل نیک به بار خواهد نشست.

وی با اشاره به اینکه ما به‌عنوان مسلمان باید زمان را بشناسیم و به‌موقع اقدامات لازم را به نتیجه برسانیم، گفت: تا رسیدن به هدف نهایی، نقطه اوج در فناوری و پیشرفت در علم هنوز راه زیادی باقی مانده است و باید با هم‌افزایی، شناسایی نیازها و علل بروز پدیده‌ها به سوی این اهداف حرکت کرد.

انتهای پیام
captcha