فعالیت ۱۰۷ راهنمای گردشگری در کردستان
کد خبر: 4201187
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹

فعالیت ۱۰۷ راهنمای گردشگری در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: ١٠٧ نفر راهنمای گردشگری دارای کارت معتبر در استان فعالیت می‌کنند.

گردشگران در خانه آصف سنندج

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، دوم اسفندماه با تبریک فرا‌رسیدن ٢١ فوریه روز جهانی راهنمایان گردشگری گفت: طبق آخرین آمار تعداد ١٠٧ نفر راهنمای گردشگری دارای کارت شناسایی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: راهنمایان گردشگری کردستان افرادی پویا، فعال و صاحب‌فکر و ارائه‌کننده تصویری جامع و کامل از فرهنگ، تاریخ و تمدن این منطقه هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه کردستان به‌دلیل پتانسیل‌های بالای گردشگری یکی از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش راهنمایان گردشگری است، بیان کرد: فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف طبیعت‌گردی، اکوتوریسم، پرنده‌شناسی، فرهنگی، باستان‌شناسی، موزه‌ها و ... به‌صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه از فعالان این حوزه ادامه داد: توانمندسازی فعالان این بخش می‌تواند زیربنای صنعت گردشگری کردستان را مستحکم‌تر کند.

مهرزاد یادآور شد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده، راهنمایان گردشگری کردستان از اول فروردین‌ماه ١٤٠٣ به مدت ۱۲ روز در دو نوبت‌کاری به راهنمایی گردشگران در اماکن و بناهای تاریخی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با تأکید بر اینکه تمامی تورها و دفاتر باید از ظرفیت راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، گفت: نقش راهنمایان گردشگری در راهنمایی و جلب رضایت مسافران و گردشگران و ترغیب آنها به سفری دوباره به استان اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام
captcha