مردم ناظر و برگزارکننده انتخابات هستند
کد خبر: 4202371
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

مردم ناظر و برگزارکننده انتخابات هستند

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برگزارکننده و ناظر انتخابات خود مردم هستند، گفت: ۲۵ هزار نفر از مردم استان کردستان در عرصه انتخابات به عنوان ناظر، بخش اجرایی حضور دارند.

نشست خبری استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، ۹ اسفند در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: مبنای جمهوری اسلامی بر پایه جمهوریت و اسلامیت نهاده شده است و امام در زمان اوج محبوبیت با وجود آنکه بی‌نیاز از برگزاری انتخابات بود اما دستور رفراندوم دادند و براساس آراء مردم جمهوری اسلامی را برگزید.

وی با اشاره به اینکه از آن روز تا کنون قریب ۴۰ دوره مراجعه به آراء مردم انجام شده است، افزود: اصل مراجعه به آراء عمومی گردش چهره‌ها، حضور نخبگان و ... بوده است.

استاندار کردستان بیان کرد: انتخابات نشان از حقیقت و واقعیت مراجعه به آراء عمومی مردم و نقش تعیین کننده مردم در آینده خود است.

وی با اشاره به اینکه برگزارکننده و ناظر انتخابات خود مردم هستند، ادامه داد: ۲۵ هزار نفر از مردم استان کردستان در عرصه انتخابات به عنوان ناظر، بخش اجرایی حضور دارند.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: در این دوره داوزدهمین مجلس شورای اسلامی و ششمین مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌کنیم و این نشان از اهمیت آرای مردمی در نظام مقدس انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخاب اصلح برای حضور در مجلس افزود: ریلی که مجلس تعیین می‌کند دولت بر اساس آن حرکت می‌کند و براساس همان قانون تعیین شده در مجلس تمام امور اجرایی تعیین می‌شود و مجلس خبرگان رهبری نیز متشکل از علمایی که مورد مقبول مردم هستند.

استاندار کردستان با اعلام اینکه مشارکت و انتخاب اصلح بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند منکر نقش نمایندگان مجلس در توسعه حوزه انتخابیه و استان باشد و به طور قطع استان ما که نیازمند یک پیشرفت همه جانبه است، این امر می‌طلبد که نمایندگانی قوی در مجلس داشته باشیم تا بتوانند از جایگاه خود در مجلس برای رفع موانع استان استفاده کنند.

وی مشارکت و پشتوانه مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه دولت و نظام دانست و افزود: اگر حضور در انتخابات حائز اهمیت نبود چرا رسانه‌های بیگانه تمام تلاش خود را برای عدم حضور مردم به کار گرفته‌اند لذا حضور در انتخابات در صیانت از ارزش‌های کشور و با توجه به شرایط عموم منطقه اهمیت دارد. چراکه امروز با حمایت‌های انقلاب اسلامی، رژیم صهیونسیتی در پایین‌ترین موقعیت خود در سطح جهانی قرار دارد، این‌ها ضرورت‌های مشارکت مردم را می‌رساند.

وی از تلاش رسانه‌های فهیم و تلاشگر استان، نگاه بالغانه به مسائل استان، و نقدهای دلسوزانه رسانه‌ها تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha