ایران بزرگ منادی وحدت ‌جهان اسلام است
کد خبر: 4203587
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
وزیر ارشاد؛

ایران بزرگ منادی وحدت ‌جهان اسلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم‌اکنون ایران اسلامی نه تنها در عرصه‌های داخلی با رنگین کمانی از اقوام و مذاهب، روز به روز بر عزت و افتخاراتش افزوده، بلکه هم‌اکنون منادی وحدت در جهان اسلام است.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز، 14 اسفند به اولین نشست راهبری اهل سنت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کشور که به میزبانی سنندج برگزار شد، پیامی صادر کرد. متن این پیام بدین شرح است؛

با نگاهی گذرا به تاریخ سراسر افتخار اسلام و مسلمین می‌توان دریافت مسجد در تمامی اعصار همواره محل وحدت پیروان این دین مبین آسمانی بوده است.

نظام مقدس جمهوری اسلامی به رغم فتنه‌انگیری‌های خناسان و دشمنان ایران مقتدر و متحد، به لطف خداوند متعال و هدایت‌های داهیانه امامین انقلاب، نه تنها در عرصه‌های داخلی با رنگین کمانی از اقوام و مذاهب، روز به روز بر عزت و افتخاراتش افزوده، بلکه هم‌اکنون بزرگ منادی وحدت در جهان اسلام محسوب می‌شود.

حماسه‌آفرینی تمام اقوام و مذاهب در هشت سال دفاع مقدس، همدلی مثال‌زدنی در رسیدگی به آسیب‌دیدگان در رخدادهای طبیعی، عرض ارادت خالصانه اهل سنت به ساحت مقدس حضرت امام رضا(ع) و پذیرایی و میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شرقی و غربی کشور، فقط گوشه‌ای از اوج وفاق و همدلی مؤمنانه است اما در این میان یکی از مهم‌ترین عوامل این وحدت و وفاق، برکت مکان مقدسی همچون مسجد بوده و حضور پرنشاط فعالان و نخبگان مساجد اهل سنت، در رویدادهای فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد، بر این مدعا صحه می‌گذارد.

تشکیل شورای راهبری اهل سنت به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با هدف توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های کانون محور، در مناطق اهل سنت، براساس اقتضائات و انتظارات این عزیزان، بسیار قابل تقدیر و حرکتی ارزشمند، مبتنی بر رویکرد دولت مردمی در جهت گسترش عدالت فرهنگی قلمداد می‌شود.

از نماینده معزز ولی‌فقیه در کردستان و مدیران کانون‌های مساجد اهل سنت در سراسر کشور به ویژه علمای گرانقدر آن مناطق، نهایت قدردانی را داشته و امیدوارم در سایه عنایات حضرت حق تعالی، موفق و موید باشید.

انتهای پیام
captcha