نشست «تبیین مبانی فقهی و علمی استهلال ماه مبارک رمضان» برگزار شد
کد خبر: 4204590
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
در کردستان

نشست «تبیین مبانی فقهی و علمی استهلال ماه مبارک رمضان» برگزار شد

نشست روحانیون اهل سنت با موضوع «تبیین مبانی فقهی و علمی استهلال ماه مبارک رمضان» با حضور علما و روحانیون اهل سنت و سیدهادی طباطبایی از اساتید علم نجوم و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه امروز، 20 اسفند در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد.

ماموستا ایوب احمدپور، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا ایوب احمدپور، سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 20 اسفندماه در نشست روحانیون اهل سنت با موضوع «تبیین مبانی فقهی و علمی استهلال ماه مبارک رمضان» گفت: مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در تلاش است تا با همراهی و مشارکت ماموستایان و عالمان دینی به شیوه‌ای علمی بتواند موضوع استهلال ماه مبارک رمضان را پیگیری کند و امیدواریم این نشست بتواند اراده و فکر ما را در مورد استهلال ماه مبارک رمضان تغییر دهد.

وی افزود: در این راستا در تلاشیم که براساس شرع، فقه و مذهب شافعی بتوانیم شروع و پایان ماه مبارک رمضان را با اصولی علمی اعلام کنیم ماموستایان دینی بتوانند این مسائل فقهی و شرعی را در جامعه اعلام کنند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه ایستادگی در مقابل تمام تهاجم‌های فرهنگی در مورد رؤیت هلال ماه نشان‌دهنده اقتدار، انسجام، یکرنگی و وحدت رویه ماموستایان دینی دارد، بیان کرد: بر این اساس باید ماموستایان و علمای دینی ما از یک استقلال فکری برخوردار باشند چراکه این استقلال فکری زمینه‌ساز اقتدار آنان خواهد بود.

وی با تأکید بر رجوع علمای دینی به مبانی فقهی در بحث رؤیت هلال ماه گفت: براساس مذهب امام شافعی(رض) تمام مباحث فقهی در مورد رؤیت هلال ماه به عینه عنوان شده است و در این بخش نباید مشکل چندانی داشته باشیم. اما با وجود برگزاری نشست‌ها و بیان مباحث مختلف در این بخش تاکنون این اراده قوی بین ماموستایان به وجود نیامده که ارزش‌های فقهی را در جامعه تبیین کنند.

ماموستا ایوب احمدپور با تأکید بر اینکه ما نه تنها در مورد رؤیت هلال ماه و اعلام عید رمضان بلکه باید در تمام امور پیگیر مسائل فقهی مذهب شافعی و تبیین آن در جامعه باشیم، گفت: این امر موجب وحدت رویه و یکدلی در مباحث و مسائل فقهی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha