بازدید 3.5 میلیون گردشگر و مسافر از اماکن گردشگری و تاریخی کردستان
کد خبر: 4210837
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۷

بازدید 3.5 میلیون گردشگر و مسافر از اماکن گردشگری و تاریخی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: از 25 اسفند سال گذشته تا 25 فروردین 3 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر به استان سفر کردند که بیش از 615 هزار نفر از این آمار در مراکز گردشگری اقامت و اسکان یافته‌اند.

نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان امروز، 28 فروردین در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: کردستان امروز به عنوان یک استان مقصد گردشگری برای گردشگران و مسافران در سطح کشور بوده است و برهمین اساس در ایام تعطیلات شاهد رشد چشمگیر مسافر به استان بوده‌ایم.

وی افزود: از 25 اسفند سال گذشته تا 25 فروردین 3 میلیون و 500 هزار نفر گردشگر به استان سفر کردند که بیش از 615 هزار نفر از این آمار در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان با اشاره به اینکه کردستان جزو سه استان برتر کشور در ورود گردشگران در تعطیلات نوروزی امسال بود، بیان کرد: سه میلیون نفر در ایام نوروز از اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند.

وی ادامه داد: 5 هزار و 500 تخت هتلی برای اسکان مسافران و گردشگران در کردستان وجود دارد که با احتساب اماکن اضطراری به صورت شبانه‌روزی می‌توانیم تا 41 هزار نفر در هتل‌ها، مراکز اقامتی و غیره در استان اسکان دهیم.

مهرزاد در ادامه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه اسکان و پذیرایی بخش گردشگری استان بسیار توجیه‌پذیر است و می‌تواند ثروت‌آفرینی زیادی به دنبال داشته باشد، گفت: در حالیکه آمار گردشگران نوروزی در استان‌های همجوار ما 35 درصد کاهش یافت این آمار در کردستان 3 درصد کاهش ثبت شد که این مهم در تعطیلات عید فطر جبران شد.

وی نیاز جدی صنعت گردشگری را جذب سرمایه‌گذار دانست و افزود: این امر نیازمند همراهی بخش‌های مختلف و متولیان امر است تا بتوانیم با معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های استان زمینه جذب سرمایه‌گذاران خارجی را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با اشاره به اینکه در حوزه مرمت بناهای تاریخی طی سال گذشته 18 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: 3 اثر میراث فرهنگی طی سال گذشته ثبت جهانی شد.

وی با اعلام اینکه شاخص‌های میراث فرهنگی در کردستان کامل شده است، یادآور شد: یک هزار و 52 مورد از میراث فرهنگی هم طی سال‌های قبل ثبت شده  و 12 مورد در حوزه میراث ناملموس و 80 مورد در حوزه حفاظت و نگهداری از اموال منقول تاریخی طی سال گذشته ثبت شده است.

مهرزاد، با بیان اینکه تعیین کاربری ابنیه تاریخی 8 مورد انجام گرفته که به زودی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: در حوزه توسعه گردشگری که یکی از رویکردهای اصلی کشور است، جز استان‌های برتر در پرداخت تسهیلات در بخش گردشگری هستیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه شهرک صنایع دستی در استان نداریم اما طی سال گذشته در راستای حمایت از فعالان حوزه صنایع دستی بیش از 74 میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان صنعتگر استان پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان افزود: 4 میلیون دلار صادرات صنایع دستی از مرزهای سیرانبند بانه و باشماق مریوان به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی ظرفیت‌های نهفته و ارزشمندی برای ایجاد اشتغال وجود دارد، گفت: در حوزه تحقق تعهدات اشتغالزایی در بخش صنایع دستی و گردشگری بهترین عملکرد را داشته و توانسته‌ایم بیش از سهم تعیین شده عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha