به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر عظیمی، مدیر ستاد اقامه نماز کردستان امروز، 27 آذر در نشست شورای آموزش و پرورش استان کردستان در خصوص دستور کار حمایت از برگزاری اجلاسهای نماز دانشآموزی گفت: خوشبختانه وزیر آموزش و پرورش با داشتن سابقه فعالیت در حوزه پرورشی و فرهنگی در همان بدو ورود ترویج فرهنگ اقامه نماز را اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش معرفی کرد و این برای ایجاد ساز و کارهای ارتقای ترویج این فرهنگ بسیار مؤثر واقع افتاده است.
وی افزود: برگزاری اجلاسهای نماز با هدف فضاسازی برای ترویج این فرهنگ برگزار میشود لذا باید همه کسانی که به نحوی با این امر مبارک مرتبط هستند باید در رأس مجموع استانداری و فرمانداریها پای کار بیایند.
مدیر ستاد اقامه نماز کردستان بیان کرد: این اجلاس را باید با بالاترین کیفیت به سرانجام رسانن و این یک اولویت کاری برای همه اعضای ستاد اقامه نماز استان و همچنین شورای آموزش و پرورش است.
مهدی رمضانی، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان هم در این نشست گفت: بحث ترویج فرهنگ اقامه نماز در مدارس تنها محدود به آموزش و پرورش نمیشود بلکه یک وظیفه شرعی است که تمام نهادها و دستگاهها باید برای اجرای با کیفیت آن پای کار بیایند.
وی افزود: برای ارتباط عمیق دانشآموزان با امر نماز و نمازخوانی باید تمام دستگاههای اجرایی پای کار باشند تا این امر مبارک در وجود دانشآموزان نهادینه شود؛ لذا این امر نیازمند این است که همه ما به عنوان الگو مبلغ خوبی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز باشیم.
سیدحجتالله موسوی، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم در این نشست در خصوص دستور کار دوم یعنی جذب تارکین و بازماندگان از تحصیل گفت: در فرایند جدب مجدد دانشآموزان تارک تحصیل و نیز دانشآموزان بازمانده از تحصیل که شامل کودکانی میشود که اصلا وارد مدرس نشدهاند و در سن قانونی تحصیل در مدرسه نیز میباشند؛ تاکنون به کمک دستگاه قضا و مجموعه استانداری و فرمانداریها اقدامات خوبی صورت گرفته است هر چند با وجود این اقدامات ما باز نیازمند حمایت از طرف نهادها و ارگانهای ذیربط هستیم.
وی با اشاره به برخی عوامل مانند ازدواج زود هنگام دختران، عدم رغبت خود دانشآموز برای ادامه تحصیل، عدم داشتن سرپرست و یا بدسرپرستی اظهار کرد: با توجه به این علل ما راهکارهای متعددی را از جمله برگزاری جلسات مشاوره برای خانوادهها، حمایت مالی از خانوادههای نیازمند، تعیین تکلیف کودکان دارای شرایط بدون سرپرست و یا بدسرپرست از طریق نهادهای حمایتی و زمینه ایجاد اشتغال از طریق برخی رشتههای هنرستانی در قالب طرح شهید محمودوند که هدفش شناسایی و جذب مجدد دانشآموزان تارک و بازمانده هست ارائه دادهایم که انشالله بتوانیم با همراهی شرکای نظام تعلیم و تربیت به اهداف مورد نظر برسیم.
موسوی در پایان سخنان خود خواستار همکاری بیشتر ادارات اجرایی و نهادهای حمایتی از فرایند شناسایی و جذب مجدد دانشآموزان تارک تحصیل و بازمانده شد.
عزتالله طیبیراد، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در خصوص فرایند اجرایی شدن طرح نماد گفت: طرح نماد که به معنی نظام مراقبتهای اجتماعی دانشآموزان است با همراهی تعدادی از نهادها و ارگانهای ذیربط به عنوان شورای ائتلاف شناخته میشوند قابلیت اجرایی پیدا میکند.
وی افزود: در این شورای ائتلاف هر کدام از اعضا دارای شرح وظایفی هستند که حتما باید به انجام ان متعهد باشند چون در غیر اینصورت راهکارهای مقابله ای با آسیبهای اجتماعی نتیجه مثبتب نخواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش برای اولویتبندی فعالیتهای خود در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اقدام به تهیه اطلس آسیبهای اجتماعی و همچنین شناسایی نقاط پر خطر کردهایم و بر اساس ان اقدامات خود را طرحریزی و پیش خواهیم برد.
وی برخی از آسیبهای موجود در سطح استان را که دارای فراوانی هستند نام برد و افزود: با توجه به اینکه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی نیازمند نیروهای توانمند است لذا ما در این راستا اقدام به برگزاری دورههای توانمندسازی ویژه مشاوران، مربیان و معاونان پرورشی و مدیران و عوامل اجرایی مدارس کردیم تا فرایندهای غربالگری دانشآموزان در یک پروسه کاملا تخصصی انجام پذیرد و اهداف مد نظر طرح نیز تحقق پیدا کند.
طیبیراد با اشاره به تعداد مراکز مشاوره در سطح استان و همچنین خدمات خط ملی نماد ۱۵۷۰ گفت: ما در سطح استان تمام ظرفیت ها و توانمندیها خود را بکار گرفته ایم که انشالله هیچ دانشآموزی گرفتار آسیبهای اجتماعی نگردد و اینکه بتوانیم از آنها در مقابله هجمههای شدید این آسیبها محافظت کنیم.
انتهای پیام