کد خبر: 4313206
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۷:۰۰
مشاور وزیر آموزش و پرورش:

تربیت ۳۰۰ هزار معلم مسلط به حفظ قرآن در برنامه هفتم

محمدرضا مسیب‌زاده به توجه ویژه به توانمندسازی و ارتقای دانش قرآنی معلمان و آموزگاران مقاطع ابتدایی اشاره و بیان کرد: در این برنامه سالانه ۶۰ هزار نفر و در مجموع ۳۰۰ هزار معلم تا پایان برنامه هفتم توسعه توانمندسازی می‌شوند.

محمدرضا مسیب‌زاده، دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرضا مسیب‌زاده، دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کشور در سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز، 5 آبان‌ماه در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، بر لزوم پایبندی به اسناد بالادستی در اجرای برنامه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها باید بر اساس برنامه‌ریزی و اهداف مشخص شده در اسناد مصوب پیش برود چراکه توجه به این اسناد می‌تواند مسیر رسیدن به اهداف را هموار کند.

وی افزود: منشور توسعه فرهنگ قرآنی که پس از سال‌ها زحمت نهایی شد، چارچوب اصلی کار ماست و اسناد زیرمجموعه آن، مانند سند توسعه آموزش عمومی قرآن، وظایف هر بخش را به‌طور دقیق مشخص کرده است.

وی با ابراز تأسف از عدم توجه کافی به این اسناد، توصیه کرد: از تمامی دست‌اندرکاران تقاضا می‌شود که وظایف خود را دقیقاً مطابق با سندی که به آن اشاره کردم دنبال کنند؛ در این صورت، محقق شدن اهداف توسعه فرهنگ قرآنی حتمی خواهد بود.

چهار مأموریت اصلی آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

دبیر کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم کشور در ادامه با اشاره به تأکید وزیر آموزش و پرورش بر اولویت دادن به بحث نماز و قرآن در تمامی سطوح، به تشریح چهار وظیفه عمده محوله توانمندسازی معلمان، محوریت قرار دادن حفظ قرآن، تأسیس مدارس قرآن و ارتقای سواد قرآنی فرهنگیان به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

وی به توجه ویژه به توانمندسازی و ارتقای دانش قرآنی معلمان و آموزگاران مقاطع ابتدایی اشاره و بیان کرد: در این برنامه سالانه، ۶۰ هزار نفر و در مجموع ۳۰۰ هزار معلم تا پایان برنامه هفتم توسعه توانمندسازی می‌شوند.

مسیب‌زاده با اشاره به محوریت قرار دادن حفظ قرآن در مدارس و برگزاری دوره‌های آموزشی حفظ قرآن افزود: راه‌اندازی هزار و ۲۰۰ مدرسه حفظ قرآن در سطح کشور، که اجرای فاز نخست آن با تأسیس ۳۰۰ مدرسه در سال اول آغاز و سهمیه استان‌ها نیز مشخص و ابلاغ شده است.

وی از ارتقای سواد قرآنی فرهنگیان خبر داد و افزود: توجه به ارتقای سواد قرآنی دانشجویان فرهنگی و طلاب، با هدف پیشگیری از بروز بی‌سوادی قرآنی در بدنه اصلی آموزش کشور یکی دیگر ار وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

انتهای پیام
captcha