ثبت هیئت‌های مذهبی شهرستان بیجار در سامانه طوبی
کد خبر: 3539082
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

ثبت هیئت‌های مذهبی شهرستان بیجار در سامانه طوبی

گروه معارف: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار از ثبت هیئت‌های مذهبی این شهرستان در سامانه طوبی خبر داد و گفت: سامانه طوبی از اول مهرماه جهت ثبت هیئات مذهبی فعال شده است.

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: سامانه طوبی اقدامی ارزشمند برای مراجعه و ثبت‌نام هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شاعران آیینی سراسر کشور است.

وی افزود: سامانه طوبی از اول مهرماه جهت ثبت هیئات مذهبی فعال شده است و با توجه به اینکه این سامانه سراسری است، لازم بوده تمام هیئات مذهبی نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با اشاره به اینکه این شهرستان در سطح استان کردستان بیشترین هیأت مذهبی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: شهرستان بیجار با داشتن بیشترین تعداد هیئت مذهبی در استان پیشتاز در عرصه دینی و مذهبی است.

وی بیان کرد: مراسم عزاداری دهه دوم محرم با حضور مردم مومن و عزادار و هیأت مذهبی با ایراد سخنرانی، مداحی و سینه‌زنی در جوار امامزادگان شهر پیرتاج در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا بیان کرد: ماه محرم یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به‌ویژه به نسل جوان و نوجوان جامعه است.

وی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بیجار با تأکید بر این که حماسه عاشورا به‌عنوان الگویی فرا مذهبی است، یادآور شد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند.

captcha