جمع‌آوری حدود سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی در کردستان
کد خبر: 3547960
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

جمع‌آوری حدود سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی در کردستان

گروه معارف: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان با اشاره به کمک‌های مردمی استان به بازسازی عتبات عالیات گفت: قریب به سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی در استان کردستان برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به جایگاه والای اهل بیت(ع) بین مردم اهل سنت و تشیع این استان اظهار کرد: حب خداوند و اولیای الهی نشانه پاکی فطرت و هدایتگر به نور و صلاح و سعادت بوده و این حب باید در تمامی مظاهر زندگی ما تجلی یافته و چراغ راه و قرب ما است.

وی افزود: اهل بیت(ع)مجسم قرآن ناطق و حبل الله المتین و صراط المستقیم و مثل اعلای انسانیت، کمال، فضیلت، کرامت و عدالت هستند.

ریس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان بیان کرد: اهل بیت مفاد ومصداق اتم واکمل آیه تطهیر، مباهله، سوره الفجر و کوثر هستند و یکی از دو سرمایه ارزشمند و گرانبها و گران سنگی‌اند که پیامبر (ص) بین امتش به امانت گذارشته است.

وی افزود: ما باید در معرفت، محبت، نصرت، اطاعت و تبعیت از ایشان بر یکدیگر سبقت گرفته و آن بزرگواران را پیشوا و اسوه و مقتدای خود بدانیم و در راه صدق و وفا هر چه در توان داریم به آستان مقدس آن بزرگواران تقدیم کنیم.

حجت الاسلام سادات عنوان کرد: به رغم تمام تلاش‌های دشمنان اسلام برای خاموشی چراغ هدایت و فراموشی آثار منصوب به پیامبر اکرم(ص)و ذریه آن حضرت و به خاک و خون کشیدن خاندان رسالت همچنان جهان از نسل پیامبر اکرم (ص) آکنده است و این بزرگواران در آسمان ایران و جهان اسلام می‌درخشند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان ادامه داد: ستاد بازسازی عتبات عالیات با هدف سازماندهی کمک‌های خیران، نیروهای متخصص داوطلبی و مشارکت در امر مقدس بازسازی حرم‌های مطهر در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات در سه مرحله فعالیت‌های خود را آغاز کرد و افزود: پاکیزگی و نظافت مرقدهای مطهر و نورانی عتبات عالیات، مرمت و بازسازی حرم‌های مطهر و توسعه حرم‌ها و مرقدهای منور از سه مرحله فعالیت عتبات عالیات است.

حجت الاسلام سادات افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان نیز زیر نظر نماینده ولی فقیه و هماهنگی مرکز در سال‌های اخیر با وحدت و همدلی حاکم بر استان کردستان حول محور محبت اهل بیت به عنوان یک باور مشترک بین جامعه اهل سنت و شیعه استان توانسته در راستای این رسالت قدم‌های مؤثر بردارد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی دفتر بازسازی عتبات عالیات در کلیه شهرهای استان و انتخاب برادران اهل سنت در برخی از شهرها به عنوان مسئول ستاد، اعزام قریب به ۲۰۰ نفر از نیروهای متبرع جهت مشارکت در امر بازسازی عتبات مقدسه، جمع‌آوری قریب به سه میلیارد ریال کمک‌های مردمی استان کردستان و برگزاری ده‌ها همایش استانی با حضور با شکوه جامعه اهل سنت از جمله این فعالیت‌ها است.

ریس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کردستان در پایان یادآور شد: حضور با شکوه جامعه اهل سنت در اربعین سید و سالار شهیدان به عنوان کمیته جذب و اسکان و پذیرایی بیش از ۱۵ هزار نفر آثار بسیار مطلوبی در سنوات اخیر در سطح استان کردستان بر جای گذاشته است و امیدواریم با تلاش بیشتر بر این فضای سرشار از وحدت و همدلی در استان بیافزاییم.

captcha