۶۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کردستان
کد خبر: 3884277
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

۶۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: بر اساس آخرین آمار تا دیروز، ۱۹ اسفندماه تعداد مبتلایان به کروناویروس در کردستان به ۶۶ نفر رسید.

بازگشت مادر اعدامی به زندگی

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان اظهار کرد: تاکنون ۳۴۰ نفر به دلیل داشتن علایم کرونا به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده که از این تعداد ۱۲۵  نفر مشکوک به کرونا بستری شده‌اند.

وی افزود: از تعداد آمار بیماران مشکوک به کرونا ۶۶ نفر در شهرستان سقز، ۲۱ نفر در سنندج، ۱۵نفر بانه، ۹ نفر بیجار، هشت نفر قروه، دو نفر مریوان،‌ دو نفر دیواندره، دو نفر کامیاران، دو نفر در دهگلان و یک نفر در سرو آباد بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه از این تعداد 66 نفر مبتلا به کرونا ویروس تشخیص داده شدند، بیان کرد: موارد مثبت به تفکیک شهرستان‌ها به ترتیب ۲۹ نفر در سقز، ۱۱ نفر بانه، ۱۰ نفر سنندج، هفت نفر قروه، دو نفر کامیاران، دو نفر مریوان، دو نفر دهگلان، دو نفر بیجار و یک نفر دیواندره است.

وی با اشاره به مرگ و میر مبتلایان به کروناویروس در کردستان اشاره و اعلام کرد:  از روز اول شیوع بیماری کرونا تاکنون  ٥ نفر بجان خود را از دست داده‌اند  که چهار مورد در شهرستان سقز و یک مورد در شهرستان مریوان اتفاق افتاده است.

گفتنی است اگرچه هشدارها برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در کردستان از سوی ارگان‌های دولتی و نهادهای مدنی و مردم نهاد ادامه دارد، اما راهکار نهایی مقابله با این ویروس ماندن در خانه و پرهیز از حضور در خیابان‌ها و معابر و کاهش اجتماعات است که به نظر می‌رسد، نقش مردم در رعایت این نکات بیش از هر زمان دیگری نمایان است.

یادآور می‌شود؛ شیوع کرونا در کردستان همچون سایر استان‌های کشور در حال گسترش است و در شهرستان‌های سقز و بانه وضعیت روبه قرمز پیش می‌رود.

 

انتهای پیام
captcha