شایعه یک گام جلوتر از کرونا
کد خبر: 3884591
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

شایعه یک گام جلوتر از کرونا

با توجه به شیوع ویروس کرونا، بازار شایعات نیز روز به روز گسترده‌تر می‌شود و می‌توان گفت که یک گام جلوتر از کرونا هستند؛ چراکه براساس همین شایعات شاهد جان‌باختن ۶ کردستانی بر اثر مصرف الکل صنعتی بودیم.

شایعه گامی جلوتر از کروناعلیرغم توصیه‌های متخصصان علوم پزشکی برای مقابله با کرونا هر روز شاهد شایعات بسیار زیادی در این زمینه هستیم و پذیرش بدون چون و چرای این شایعات از سوی یک گروه افراد ناآگاه معضل جدیدی برای جامعه پزشکی در این عرصه سخت شده است.
تنها راه بسیار ساده و بی‌دغدغه مقابله با کرونا از سوی مسئولان جهانی و کشوری شستن دست‌‌ها با آب و صابون و رعایت بهداشت فردی اعلام شده است، اما مردم همواره به دنبال راهی هستند که به این ویروس مبتلا نشوند. چند روزیست که در فضای مجازی شایعه مصرف الکل برای مقابله با ویروس کرونا پخش شده است که در روزهای اول کسی فکر نمی‌کرد با سطح آگاهی کنونی مردم دیگر کسی این شایعه را باور کند، اما در کمال ناباوری شاهد جان باختن و بستری شدن تعدادی از مردم استان کردستان بر اثر مصرف الکل هستیم. به همین منظور ایکنا کردستان، گفت‌و‌گویی با هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، داشته است که در ادامه می‌خوانید:


بیشتر بخوانید:


هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ارتباط با شایعه مصرف الکل برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: متأسفانه امروز شاهد جان باختن تعدادی از همشهریانمان براثر مصرف خوارکی الکل بودیم که این امر به دلیل شایعات فضای مجازی مبنی بر عدم ابتلا به کرونا در صورت مصرف الکل روی داده است.

وی با تأکید براینکه الکل اتانول و متانول موجود در بازار قابلیت مصرف خوراکی ندارد، افزود: مصرف خوارکی الکل هیچ تأثیری در ابتلا به ویروس کرونا نداشته و نخواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه تاکنون 6 نفر به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان جان خود را از دست داده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر ۱۷ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به همین دلیل بستری هستند که یک نفر به دستگاه تنفسی مصنوعی وصل است و سایر افراد به نسبت، وضعیتی مطلوب دارند و تا چند روز آینده ترخیص می‌شوند.

وی از مردم استان درخواست کرد: علاوه بر رعایت بهداشت فردی، از الکل‌های صنعتی جهت مصرف خوراکی استفاده نکنند چرا که بعد از مصرف افراد دچار مشکلات بینایی، مغزی، جانی و مرگ می‌شوند. از آغاز بحران شیوع ویروس کرونا در استان کردستان ۳۷۰ نفر مشکوک به کرونا ویروس در مراکز درمانی تابعه دانشگاه بستری بوده‌اند که در حال حاضر از این تعداد ۱۱۸ نفر مشکوک و بستری هستند. ۱۹ نفر در بیمارستان توحید و یک نفر در بیمارستان بعثت سنندج، ۶۱ نفر در بیمارستان امام خمینی (ره) و 3 نفر در تأمین اجتماعی سقز، ۱۰ نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، هشت نفر در بیمارستان امام حسین(ع) بیجار، ۱۳ نفر در بیمارستان رازی بانه، دو نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) دیواندره و یک نفر در بیمارستان بوعلی مریوان بستری و تحت نظر هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: سقز دارای ۳۱ نفر، بانه ۱۷ نفر، سنندج ۱۲ نفر، کامیاران دو نفر، قروه هفت نفر، مریوان دو نفر، دیواندره دو نفر، بیجار دو نفر، دهگلان دو نفر و سروآباد یک نفر بیمار مبتلای قطعی به کروناویروس هستند. با توجه به اینکه بیشترین مبتلایان به کرونا در شهرستان سقز قرار دارند، در جلسه شورای بحران تصویب شده که به منظور جلوگیری از رشد این بیماری بین افراد برای ادارات شهرستان تعطیلاتی در نظر گرفته شود و همچنین بیمارستان دوم (تأمین اجتماعی) را برای بستری شدن مبتلایان به ویروس کرونا با ۴۰ تخت فعال کرده‌ایم. تاکنون شش نفر از مبتلایان به کرونا ویروس در استان کردستان جان خود را ازدست داده‌اند که از این تعداد پنج نفر در سقز و یک نفر در مریوان بوده است.

وی با تأکید بر درخانه ماندن افراد برای در امان ماندن از این ویروس یادآور شد: مهم‌ترین راهکار پیشگیری از انتشار این ویروس، ماندن در خانه و پرهیز از حضوریافتن در مکان‌های پر تردد و شلوغ است.

انتهای پیام
captcha