ابتلای 318 نفر کردستانی به ویروس کرونا
کد خبر: 3887646
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳

ابتلای 318 نفر کردستانی به ویروس کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گزارشی رسمی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را اعلام کرد و گفت: کل نمونه‌های آزمایش شده 764 مورد افراد مشکوک به کرونا بوده که 318 مورد مثبت و 401 مورد آن منفی بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و اظهار کرد: متأسفانه تاکنون سه کودک 5، 6  و 8 ساله در کردستان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند.
وی افزود: تمام نکات و مسائل بهداشت فردی که این روزها به‌طور مکرر از رسانه‌های جمعی و فضای مجازی منتشر می‌شود را کودکان نیز رعایت کنند و در این شرایط که مدرسه و مهدکودک‌ها تعطیل هستند از حضور کودکان در کوچه‌ها و خیابان‌ها جلوگیری شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: همچنین والدین باید شستشوی دست و مسائل ایمنی و بهداشتی کودکان را مدنظر دهند و از بوسیدن کودکان توسط افراد مبتلابه سرماخوردگی، ممانعت کنند چراکه ممکن است از فرد ناقل، بیماری منتقل شود.
وی در گزارشی رسمی آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان کردستان را اعلام کرد و گفت:  کل نمونه‌های آزمایش شده از 764 مورد افراد مشکوک، 318 مورد مثبت و 401 مورد آن منفی بوده است.
رضاعی بیان کرد: شهرستان سقز اکنون با 114 مورد همچنان در صدر شهرستان‌های آلوده استان است، بازارها و ادارات به تعطیلی و قرنطینه کشیده شده و محدودیت تردد نیز در این شهر ادامه دارد.
وی عنوان کرد: آمار مبتلایان به کرونا تا هفتم فروردین‌ماه به تفکیک شهرستان‌ها  114 نفر در سقز، 64 نفر در بانه، 66 نفر در سنندج، 24 نفر در قروه، ۱۱ نفر در کامیاران، ۱۶ نفر در بیجار، ۱۰ نفر دیواندره، ۸ نفر در مریوان، سه نفر در دهگلان و دو نفر در سروآباد اعلام شده است.
وی با اشاره به مرگ 40 نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در کردستان اعلام کرد: از این تعداد تفکیک در شهرستان سقز 17 نفر، بانه 8 نفر، قروه 6 نفر، سنندج ۳ نفر، بیجار دو نفر، کامیاران دو نفر و مریوان دو نفر بوده است و همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده اند.
رضاعی افزود: با اقدامات کادر پزشکی و درمانی در استان کردستان، تا هفتم فروردین‌ماه، 103 نفر از مبتلایان به کرونا سلامت خود را باز یافته و به زندگی بازگشتند.
وی در پایان تأکید کرد: مردم باید قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و با شروع علائم در سایت salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و مشاوره رایگان دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha