وجود ۴۰۰ خانه عالم در کشور / ستاد احسان در کردستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3914661
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳

وجود ۴۰۰ خانه عالم در کشور / ستاد احسان در کردستان راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۰ خانه عالم در کشور وجود دارد، گفت: از این خانه‌های عالم در استان کردستان می‌توان به عنوان خانه‌های قرآن و پرورش استعداد‌های قرآنی بهره برد.

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد روح‌الامینی، معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی، امروز، 14 مردادماه در جریان دیدار با مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در کردستان اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف فرهنگی و دینی بدنبال هم‌افزایی و ایجاد تعاملات بیشتر با نهادهای فرهنگی و انقلابی است و سعی دارد تا تعاملات بیشتری بین سازمان با نهادهایی همچون ستاد اجرایی، بنیاد علوی، کمیته امداد و غیره برقرار کند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال تقویت فعالیت‌های همسو بوده است، افزود: در این راستا آمادگی خود را برای همکاری و هماهنگی لازم با دستگاه‌های فرهنگی را اعلام می‌کند.

روح‌الامینی با اشاره به اینکه در حال حاضر 400 خانه عالم در کشور وجود دارد، گفت: از این خانه‌های عالم در استان کردستان می توان برای به عنوان خانه‌های قرآن و پرورش استعدادهای قرآنی بهره برد.

معرفی تشکیلات ستاد اجرایی به جامعه

حجت‌الاسلام احمد حاتمیان، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این دیدار، کمک رسانی به مردم و همدردی با آنها را از فعالیت‌های ستاد اجرایی دانست و اظهار کرد: بر همین اساس باید تشکیلات ستاد اجرایی و اهداف آن بیشتر به جامعه معرفی شود.

وی افزود: سازمان با فراگیر بودن فعالیت‌ها در راستای کمک به شناساندن فعالیت‌ها و اهداف ستاد اجرایی کمک کند و تعاملات بیشتری با این ستاد داشته باشد. با وجود کمبود اعتبارات اما با سرمایه اجتماعی و همت بلندی که سازمان تبلیغات اسلامی دارد در راستای دستیابی به اهداف مقدسی تلاش می‌کند که جزو رسالت‌های این ارگان است.

حاتمیان با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در راستای تعمیر و تجهیز خانه‌های عالم فرسوده در استان تبلیغات اسلامی را یاری کند، اعلام کرد: وجود خانه‌های عالم گامی مهم در جهت ترویج و تبلیغ دین و توسعه فعالیت‌های قرآنی در روستاهاست.

راه‌اندازی ستاد احسان در کردستان

مهدی طالبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام در استان کردستان اظهار کرد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در تلاشیم تا «ستاد احسان» را در استان کردستان راه‌اندازی کنیم و انتظار داریم تا طلاب استان کردستان در این حرکت ارزشمند میدان‌داری کنند و این مهم نیازمند هم‌افزایی است.

وی به احداث پروژه‌های عمرانی در استان کردستان اعلام کرد: ساخت مدرسه، خانه عالم در مناطق محروم و روستایی از جمله فعالیت‌هایی صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان امام در استان کردستان بوده است.

طالبی با اشاره به اینکه اهدای جهیزیه با کمک سازمان تبلیغات اسلامی به زوجین جوان در راستای ایجاد تعامل و هم‌افزایی این دو نهاد انجام شده است، یادآور شد: استفاده از ظرفیت جوانان در ارائه ایده‌های نو و مناسب برای توسعه فعالیت کشور و استان باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام
captcha