بخشی از موفقیت‌های رزمندگان رهاورد حضور مداحان در جبهه‌ها بود
کد خبر: 3925230
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

بخشی از موفقیت‌های رزمندگان رهاورد حضور مداحان در جبهه‌ها بود

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان بخش وسیعی از موفقیت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را رهاورد حضور مداحان در جبهه‌ها دانست و گفت: اشعار مداحان در هشت سال جنگ تحمیلی نقش ویژه‌ای در تهییج رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت.

بخشی از موفقیت‌های رزمندگان رهاورد حضور مداحان در جبهه‌ها بود

محسن یوسفی، مسئول سازمان بسیج مداحان استان کردستان در گفت‌‎وگو با ایکنا، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که مداحان اهل بیت(ع) در جامعه دارند و می‌توانند عاملی برای کاهش معضلات اجتماعی دنیای مدرن باشند، اما برنامه‌ای جامع برای بهره‌گیری از ظرفیت مداحان وجود ندارد.

وی افزود: مداحان اهل بیت(ع) باید دارای ویژگی‌های مثبت زیادی باشند تا بتوانند در جامعه علاوه بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، عاملی برای جذب جوانان به هیئات مذهبی نیز باشند.

مسئول سازمان بسیج مداحان کردستان با اشاره به جنگ نرم دشمنان علیه ارزش‌ها و باورهای دینی، تأکید کرد: در عرصه جنگ نرم مداحان با سرودن اشعار حماسی می‌توانند به جنگ دشمنان اسلام بروند.

وی در ادامه بخش وسیعی از موفقیت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس را رهاورد حضور مداحان در جبهه‌ها دانست و بیان کرد: اشعار مداحان در هشت سال جنگ تحمیلی نقش ویژه‌ای در تهییج رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت.

یوسفی با بیان اینکه مداحان با بهره‌گیری از اشعار حماسی و با تأسی از ائمه اطهار(ع) نقش ویژه‌ای در افزایش توان نظامی رزمندگان اسلام داشتند، گفت: محور اشعار مداحان دفاع مقدس سیره ائمه اطهار(ع) بود و همین امر اثرگذاری کار مداحان را افزایش داده بود.

وی اظهار کرد: حیات طیبه امام حسین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) نقش ویژه‌ای در افزایش توان رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی داشت, چراکه مداحان با حضور در جبهه‌ها و به تصویر کشیدن حیات طیبه ائمه اطهار(ع) در قالب‌های مداحی و مرثیه‌سرایی عاملی برای افزایش روحیه بین رزمندگان شده بودند.

یوسفی در پایان به ویژه‌برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد: در این هفته برنامه‌هایی با عنوان «شور حسینی در دفاع مقدس» طراحی و تدوین شده که در این هفته اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha