باور الهی؛ شاخصه‌ اصلی تبدیل جنگ به دفاع مقدس
کد خبر: 3925371
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

باور الهی؛ شاخصه‌ اصلی تبدیل جنگ به دفاع مقدس

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، تصریح کرد: باور‌های الهی، ایستادگی در مقابل جهان کفر، پایبندی به تمام قوانین و مقررات جنگی از شاخصه‌های اصلی تبدیل این جنگ به دفاع مقدس بوده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام علی جعفرنژاد، نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان، امروز، 5 مهرماه در مراسم تجلیل از بانوان رزمنده و ایثارگر استان اظهار کرد: بعد از پیروز انقلاب اسلامی دشمنان با ترفندهای مختلف قصد به سقوط کشاندن نظام و انقلاب را داشتند که به دلیل شکست تمام این ترفندها جنگ 8 ساله را علیه نظام و انقلاب آغاز کردند.

وی با اشاره به پشتیبانی مردم از نظام در تمام صحنه‌های مختلف افزود: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی به دلیل اعتقاد و باوردرونی به نظام تا پای جان خود از این آب و خاک دفاع کردند و پیروز میدان هشت ساله دفاع مقدس شدند.

جعفرنژاد با اشاره به حمایت و پشتیبانی جهان کفر از صدام بیان کرد: در این جنگ ما از ۳۲ کشور جهان اسیر داشتیم که این امر حقیقت حمایت استکبار جهانی از صدام را برای ما نمایان‌تر می‌کند. اراده خداوند متعال در حمایت از جبهه حق موجب شد تا نظام و انقلاب در این دوران پیروز شود.

وی با اشاره به نقش چشمگیر بانوان در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: پشتیبانی و دلگرمی بانوان از رزمندگان اسلام یکی از دلایل اصلی پیروزی دوران هشت ساله دفاع مقدس بود.

جعفرنژاد با اعلام اینکه دشمنان اسلام معتقد بودند که دین از سیاست جداست وهیچگاه دین نمی‌تواند از حکومت دفاع کند، ادامه داد: ما با حمایت و پشتیبانی دین در برابر تمام استکبار جهانی ایستادیم وانقلاب اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کردیم.

وی اعتقاد انقلاب به دین اسلام، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، خنثی‌سازی طرح‌ها و نقشه‌های دشمنان، داعیه رهبری جهان عرب توسط صدام و ادعای مالکیت اروندرود را از انگیزه‌های اصلی آغاز جنگ هشت ساله دفاع مقدس علیه نظام عنوان کرد.

جعفرنژاد به شاخصه‌های اصلی تبدیل این جنگ به دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: باور به پشتیبانی خداوند متعال، ایستادگی در مقابل جهان کفر، پایبندی به تمام قوانین و مقررات جنگی از پارامترهای اصلی تبدیل این جنگ به دفاع مقدس بوده است.

وی با اشاره به تغییر تاکتیک دشمن در مقابل نظام مقدس انقلاب اسلامی یادآور شد: امروز ما به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا باید از تاکتیک‌های دشمن آگاه بوده و با بصیرت و هوشیاری پیروز میدان باشیم.

انتهای پیام
captcha