تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروز 1400 شبکه کردستان
کد خبر: 3960414
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷

تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروز 1400 شبکه کردستان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان گفت: فرهنگ غنی استان کردستان آمیخته با عرفان، معنویت، باور و اعتقادات ارزشمند و تاریخ پرافتخار و همه المان‌های فرهنگی است و به همین دلیل بارها پیشنهاد داده‌ایم که صدا و سیمای کردستان به عنوان قطب مستند موسیقی کشور معرفی شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان امروز، 27 اسفندماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در چرخه توسعه همه‌جانبه کشوری دارند، اظهار کرد: رسانه‌ها و صدا و سیمای مرکز استان مانند همسایه‌هایی هستند که باید با هم تعامل رسانه‌ای داشته باشند و با همگرایی و هم هدف در راستای توسعه استان، تقویت روحیه خودباوری مردم و ایجاد امید و نشاط در جامعه باید تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه هر کدام از رسانه‌های گروهی دارای ظرفیت‌های مختلفی هستند که باید تعامل و همگرایی بیشتری با هم داشته باشند، افزود: در راستای تعامل همه‌جانبه با رسانه‌ها در صدا‌و‌سیما برنامه‌های جامعی در دست اجرا داشتیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدود شدن فعالیت‌های جمعی، نتوانستیم این امر را محقق کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان با اشاره به اهمیت انتقاد سازنده از فعالیت‌های مسئولان بیان کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها مسائل و مشکلات برنامه‌های شبکه استان را به ما گوشزد می‌کنند که این انتقادها کارساز و مؤثر هستند.

وی به تعامل خوب بین رسانه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: در راستای انعکاس اخبار رسانه‌های گروهی استان در ایام تعطیلات نوروزی در برنامه صبحگاهی این اخبار منعکس می‌شود.

عبدالملکی با اعلام اینکه برنامه‌های متنوعی برای ایام نوروز پیش‌بینی شده است، افزود: در راستای پیشگیری از شیوع و یروس کرونا در تلاشیم تا با تنوع برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی بتوانیم مردم را در خانه نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه از روز جمعه، 29 اسفندماه در شبکه کردستان به استقبال نوروز می‌رویم، افزود: چریکه‌شو که یک برنامه در قالب استعدادیابی هنرمندان استانی است، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه استانی کردستان از همین شب‌های آخر برنامه‌های نوروزی خود را آغاز کرده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان تأکید کرد: ما نمی‌توانیم موسیقی را از فرهنگ کردستان حذف کنیم چرا که مردم استان فرهنگی هستند و موسیقی با نگاه فاخر در قاموس و ساحت و فرهنگ دیرینه مردم کردستان در آمیخته است.

وی اظهار کرد: موسیقی مورد احترام مردم استان کردستان است چراکه مبنای موسیقی در کردستان مبنای حماسی، دفاع از کیان و ارزش‌هاست و تربیت روح و تعالی اندیشه را به دنبال دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان، افزود: برنامه‌ «نوروزانه 1» ویژه تحویل سال یک برنامه 240 دقیقه‌ای با ساختار ترکیبی زنده و استودیویی است که روز جمعه به مدت 90 دقیقه از ساعت 17 تا 18 و 30 از شبکه کردستان پخش می‌شود.

وی بیان کرد: «نوروزانه 2» ویژه شب‌های عید برنامه‌ دیگر سیمای مرکز کردستان و در 25 قسمت است که با آیتم‌های خلاقانه و نوآورانه هر شب ساعت 22 به ‌صورت زنده پخش خواهد شد.

عبدالملکی افزود: ویژه برنامه‌هایی برای کودکان تولید شده تا بتوانیم در این شرایط کرونایی ضمن دور کردن کودکان از فضای مجازی بستری برای ایجاد روحیه شادی و نشاط برای آنان فراهم کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان عنوان کرد: پخش برنامه ورزشی «قوی‌ترین مردان کُرد ایران» به تهیه‌کنندگی سیددارا سیدعباسی در ایام نوروز در 12 قسمت 40 دقیقه‌ای اجرا می‌شود.

وی افزود: پخش مجموعه انیمیشن «زیست‌شناسان کوچک» به تهیه‌کنندگی رضا احمدیاری در ایام نوروز در 13 قسمت 11 دقیقه‌‌ای پخش می‌شود. این برنامه دارای جنبه آموزشی برای عموم سنین است.

عبدالملکی  بیان کرد: پخش مجموعه مستند «ایران من» به تهیه‌کنندگی ایمان گودرزی در 30 قسمت 25 دقیقه‌‌ای هم از دیگر برنامه‌های صدا و سیمای مرکز استان در ایام نوروز 1400 است.

وی گفت: مجموعه «غارهای کردستان» به تهیه‌کنندگی مسعود رخزاد، مستند «افسانه و افسون» به تهیه کنندگی کیوان مجیدی در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای، برنامه «نگهبانان نوروز» به تهیه کنندگی سارا بهرامی در 13 قسمت 45 دقیقه‌‌ای، تولید 26 نماهنگ ویژه ایام نوروز و پخش فیلم‌های سینمایی و...از دیگر برنامه‌های صدا و سیما در تعطیلات نوروزی 1400 خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای کردستان افزود: صدا‌و‌سیمای مرکز کردستان یکی از پربینده‌ترین شبکه‌های تلویزیونی کشور بوده و در صدا هم جزو اولین استان‌ها هستیم که این امر به فرهنگ غنی مردم کردستان برمی‌گردد چراکه تنوع فرهنگی آن زیاد و قابل مقایسه با هیچ استان دیگری نیست.

وی اعلام کرد: فرهنگ غنی استان کردستان آمیخته با عرفان، معنویت، باور و اعتقادات ارزشمند و تاریخ پر افتخار و همه المان‌های فرهنگی است و به همین دلیل بارها پیشنهاد داده‌ایم که صدا و سیمای کردستان را به عنوان قطب مستند موسیقی کشور معرفی شود.

عبدالملکی به برنامه‌های رادیویی مرکز کردستان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: رادیو کردستان در ایام نوروز با ویژه برنامه‌های خاصی به استقبال سال جدید می‌رود و ویژه‌برنامه‌ تحویل سال با مدت زمان 150 دقیقه آغاز می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ «جیژوانی به‌هار»، «به‌هاری کورده‌واری»، «نوقله کوردی» و «هه‌تا یک» اجرای مسابقه برای مخاطبان، صحبت‌های کارشناس در خصوص آداب و رسوم مردم در نوروز، شعر بهاری و نوروز، حکایت‌ها و روایت‌های محلی، داستان‌های طنز در مورد نوروز و ارتباط با مراکز دیگر از جمله ویژه برنامه‌ اجرایی در رادیو کردستان در ایام نوروز است.

اخلاق مداری؛ رکن اصلی رسانه‌های استان کردستان

مدنی، معاون اخبار و اطلاع‌رسانی شبکه کردستان در ادامه اخلاق مداری را رکن اصلی رسانه‌های استان دانست و گفت: تمام رسانه‌های خبری با هم‌افزایی با هم روند توسعه‌ای استان را به سرانجام می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه ساز رسانه‌های استان کردسستان کوک است، افزود: منش همکاری و تعامل در اصحاب رسانه استان کردستان به طور عینی قابل مشاهده است و امیدواریم مسئولان نیز در سال جدید با اصحاب رسانه بیش از پیش همراه باشند.

مدنی با اشاره به مستولی شدن مشکلات و سختی‌هایی که طی امسال بر مردم تحمیل شد، افزود: در این راستا خبرنگاران باید رسالت امیدآفرینی و ایجاد شور و نشاط در جامعه را در اولویت خود قرار دهند.

وی یادآور شد: در سال جدید انتخاباتی را پیش رو داریم که امیدواریم رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم را به مشارکت همه جانبه در این انتخابات تشویق کنند.

انتهای پیام
captcha