وبینار «رمضان، همدلی، وحدت و تقریب اسلامی» در کردستان برگزار ‌شد
کد خبر: 3968740
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

وبینار «رمضان، همدلی، وحدت و تقریب اسلامی» در کردستان برگزار ‌شد

وبینار فرهنگی «رمضان، همدلی، وحدت و تقریب اسلامی» با حضور معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور کشور امروز، ۱۲ اردیبهشت‌ به صورت مجازی در کردستان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب احمدی، رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان، در وبینار «رمضان، همدلی، وحدت و تقریب اسلامی» که امروز، 12 اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: مسلمانان در حال حاضر حدود 25 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند اما تأثیرگذاری آنان در حوادث و رویدادهای جهان درحد سه یا چهار درصد است.

وی با اشاره به اینکه این میزان اثرگذاری نشان از قرار نگرفتن مسلمانان در جایگاه واقعی خود در سطح جهان دارد، افزود: اختلاف، تفرقه، تضاد، جنگ و کشتار مسلمانان با هم از دلایل اصلی این امر هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان کردستان بیان کرد: این امور موجب شد تا کشورهای اسلامی همواره مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرند و این سوء‌استفاده‌ها دلیل اصلی عدم تأثیرگذاری مسلمانان بر امور جهانی است.

وی با اشاره به اینکه در قرن دوم و سوم تمام علم و دانش جهان در اختیار مسلمانان بوده است، افزود: در این دوره کفار تحت سیطره دانش اسلام و حتی ترس از مسلمانان و رشد و پیشرفت دین اسلام قرار داشتند و این امر نشان می‌دهد که دین اسلام می‌تواند بر جهان حکم‌فرما شود.

احمدی اظهار کرد: در این راستا مسلمانان با تغییر رویه خود و اتحاد و یکپارچگی و اخوت و برادری می‌توانند جایگاه واقعی خود در جهان را بار دیگر احیا کرده و اثرگذاری خود را بر تمام امور جهان افزایش دهند که امیدواریم با بهره‌گیری از این شب‌های قدر این امر نیز حاصل شود.

حجت‌الاسلام طهماسبی، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: امام موسی صدر از نخستین اندیشمندانی بود که شعار وحدت اسلامی را سر داد و تلاش‌های چشمگیری برای وحدت و یکپارچگی کشورهای اسلامی متحمل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق این امر امام موسی صدر اهداف شرعی، اجتماعی و میهنی را نیز مطرح کردند، افزود: یکی از بیانات گهربار امام موسی صدر در این زمینه این بود که: «وحدت کلمه و یکی کردن نیروها نه تنها از شریف‌ترین وظایف مسلمانان بوده است بلکه موجودیت ما، دین اسلام و شرف و موجودیت نسل‌های آینده اسلام نیز به آن بستگی دارد».

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور کردستان یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی طلایه‌دار و پرچمدار دین اسلام هستند که امیدواریم در سایه رهبری ایشان و پیروی از رهنمودهای ایشان بتوانیم دین اسلام را به جایگاه واقعی خود در سطح جهان برسانیم.

انتهای پیام
captcha