اهدای عضو جوان ۱۶ ساله دهگلانی به بیماران جان دوباره بخشید
کد خبر: 3997775
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

اهدای عضو جوان ۱۶ ساله دهگلانی به بیماران جان دوباره بخشید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از اهدای اعضای حیاتی بدن جوان ۱۶ ساله دهگلانی دچار مرگ مغزی به چندین بیمار نیازمند پیوند عضو خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، صدیق جدیدالاسلامی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان امروز، 24 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: مرحومه مژده ایزدی، جوان ۱۶ ساله اهل دهگلان، ساکن سنندج در تاریخ ۱۷ شهریورماه جاری دچار ضایعه مرگ مغزی شده و به بیمارستان کوثر سنندج منتقل می‌شود.

وی افزود: علی‌رغم همه تلاش‌های کادر درمان متأسفانه بیمار دچار مرگ مغزی شده بود که مرگ مغزی وی طبق کمیسیون پزشکی به‌صورت قطعی اعلام و برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان بیان کرد: با رضایت خانواده این جوان دهگلانی اهدای اعضای بدن وی به چندین بیمار نیازمند پیوند زندگی، دوباره بخشید.

وی تأکید کرد: عمل خیرخواهانه و انسان دوستانه اهدای عضو در جهان و همچنین در ایران بدون هیچ هزینه‌ای انجام می‌شود بنابراین ترویج این امر می‌تواند جان چندین بیمار منتظر پیوند عضو را از مرگ حتمی نجات دهد.

جدیدالاسلامی گفت: از سال ۸۹ تاکنون ۴۷ مورد اهدای عضو در استان انجام شده و به دلیل محدودیت‌های کرونایی، این پنجمین اهدای عضو در سال جاری در استان است.

وی اظهار کرد: در کشور هزاران نفر در نوبت دریافت عضو هستند که استقبال مردم در عضویت و دریافت کارت پیوند اعضاء می‌تواند به کاهش زمان انتظار افراد نیازمند کمک کند و تعداد بیشتری از بیماران نیازمند عضو را از این موهبت الهی برخوردار کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: جلب رضایت خانواده متوفی برای اهدای عضو و انجام کارهای فرهنگی در این امر مستلزم کار تیمی و یاری همکاران ساعی این حوزه است که در این شرایط اپیدمی کرونا تاکنون با موفقیت پنجمین اهدای عضو در استان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha