۴۸۲ فعال قرآنی کردستانی بیمه می‌شوند
کد خبر: 4057171
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

۴۸۲ فعال قرآنی کردستانی بیمه می‌شوند

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به ثبت‌نام 482 نفر از فعالان و مربیان قرآنی مؤسسات قرآنی استان کردستان در سامانه حمد گفت: پرونده این تعداد از فعالان قرآنی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه در دست بررسی و اجراست.

کامل گلباغی مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: هفته قرآن و عترت برای دومین بار در سطح استان کردستان برگزار می‌شود که به دلیل شرایط کرونایی برگزاری این برنامه از اسفندماه سال گذشته به ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه 28 اردیبهشت‌ماه تا سوم خردادماه جاری با عنوان هفته قرآن و عترت کردستان نامگذاری شده است، افزود: در راستای اجرای هفته قرآن و عترت، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از زمستان سال گذشته برنامه‌های قرآنی خود را آغاز کرده و ماحصل و اختتامیه این برنامه‌ها در هفته قرآن و عترت کردستان برگزار خواهد شد.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان اظهار کرد: این هفته با هدف شناسایی استعدادهای فرهنگی و هنری جهت ترویج آموزه‌های قرآن و عترت و تبدیل آن‌ها به استعدادهای بالفعل و تولید آثار ماندگار و ارائه مفاهیم قرآن و عترت در قالب هنر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این هفته با مشارکت شورای توسعه قرآنی و دستگاه‌های زیر مجموعه این شورا برگزار خواهد شد، افزود: شورای قرآنی دارای سه کمیته پژوهش که مسئول این کمیته با دانشگاه کردستان، کمیته آموزش عمومی با مدیریت آموزش و پرورش و کمیته تبلیغ و ترویج قرآن با مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بوده است.

گلباغی شاخص‌ترین برنامه هفته قرآن و عترت را برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در خانه کُرد دانست و افزود: برگزاری همایش، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی آسیب‌های اجتماعی، برگزاری محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن از جمله برنامه‌های اجرایی این هفته بوده که اجرای این برنامه‌ها به مؤسسات قرآن و عترت استان کردستان واگذار شده است.

وی به برگزاری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه نویسندگان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران کشور در استان خبر داد و گفت: فرصت شرکت در این جشنواره تا چهارم خردادماه جاری تمدید شده است.

مسئول قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اختصاص هفت میلیارد بودجه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار دو میلیارد تومان آن در بخش قرآن و عترت هزینه خواهد شد.

وی از اختصاص این دو میلیارد اعتبار برای برنامه‌های دینی و قرآنی 36 مؤسسه قرآن و ۴۰ مسجد استان خبر داد و گفت: در اجرای این برنامه‌های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط رویکرد نظارتی داشته و کل اعتبار به مؤسسات قرآنی و کانون‌های مساجد واگذار شده است.

گلباغی با اشاره به فعالیت چهار مؤسسه قرآنی تا سال ۹۷ در سطح استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر ۳۶ مؤسسه قرآنی زیر نظر نخبگان قرآنی استان کردستان فعالیت دارند که برگزاری آیین جزء‌خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان زیر نظر این نخبگان قرآنی استان برگزار شد.

وی به نابسامانی بیمه فعالان قرآنی در کردستان اشاره کرد و افزود: در استای ساماندهی وضعیت فعالان قرآنی سامانه حمد طراحی شد و تمام فعالان قرآنی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند.

مسئول قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به ثبت‌نام 482 نفر از فعالان و مربیان قرآنی مؤسسات قرآنی استان کردستان در سامانه حمد اظهار کرد: پرونده این تعداد از فعالان قرآنی برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه در دست بررسی و اجراست.

وی با اشاره به اینکه بعد از تأیید پرونده فعالان قرآنی استان در سامانه حمد این افراد تحت پوشش بیمه صندوق هنرمندان و نویسندگان قرار خواهند گرفت، گفت: تاکنون فقط 85 نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش بیمه هستند.

گلباغی در پایان یادآور شد: نخبگان قرآنی و افراد داری لیسانس قرآنی و گواهینامه شرکت در دوره‌های تربیت مربی قرآن، لیسانس حقوق و لیسانس ادبیات عرب می‌توانند نسبت به دایر کردن مؤسسه قرآنی در سطح استان اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha