کردستان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت جهانی دف را دارد
کد خبر: 4057687
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷

کردستان ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت جهانی دف را دارد

شهردار سنندج گفت: کردستان پایتخت دف ایران و ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت جهانی دف را دارد و همین داشته‌های فرهنگی و هنری و وجود هنرمندان نام‌آوری که در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارند، موجب شده عنوان برازنده شهر خلاق موسیقی را از آن خود کند.

دف نوازی

به گزارش ایکنا از کردستان، سیدانور رشیدی، شهردار سنندج امروز، 27 اردیبهشت‌ماه در دیدار با مهدی آذرپندار، مدیر انجمن سینمای جوانان ایران اظهار کرد: استان کردستان از لحاظ ظرفیت‌های هنری و فرهنگی از استان‌های غنی با صبغه بسیار تاریخی در کشور است.

وی به جایگاه هنر هفتم در دنیا گریزی زد و افزود: هنر هفتم جایگاه بسیار مهمی در سطح جهان دارد که خوشبختانه کردستان نیز به دلیل ظرفیت‌های خوبی در این مورد، از استان‌های زرخیز در حوزه هنر هفتم است.

شهردار سنندج با بیان اینکه کردستان در تولید فیلم و به ویژه فیلم کوتاه یکی از قطب‌های کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: فیلم‌سازان جوان این استان با تولید آثار فاخر سینمایی توانسته‌اند در جشنواره‌های مختلف عناوین برتر و افتخارات بزرگی را برای این استان رقم بزنند.

وی ادامه داد: کردستان مهد هنر و پرورش هنرمندانی است که می‌توانند با شرکت در جشنواره‌های مختلف استعداد هنری خود را به نمایش بگذارند و برای خود و استان مایه افتخار شوند.

رشیدی در ادامه به سایر ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این استان و به صورت خاص شهر فرهنگی گریز زد و گفت: به طور قطع سنندج بدون پشتوانه فرهنگی و هنری شهر خلاق موسیقی نشده است و این لقب و عنوان به واسطه تاریخ غنی و اساتید بزرگ این استان در حوزه‌های مختلف هنری بوده است.

وی اظهار کرد: کردستان پایتخت ایران و ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت جهانی دف را دارد و همین داشته‌های فرهنگی و هنری و وجود هنرمندان نام‌آوری که در عرصه جهانی حرف برای گفتن دارند، موجب شده عنوان برازنده شهر خلاق موسیقی را از آن خود کند.

شهردار سنندج با تأکید بر اینکه از دیدگاه شهرداری سنندج هنر به یک رشته خاص خلاصه نمی‌شود و حمایت از هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف هنری را در سطح توان و ظرفیت‌های شهرداری رسالت خود می دانیم، بیان  کرد: در حد توان شهرداری از حوزه سینما حمایت خواهیم کرد و این انتظار را داریم که هنرمندان نیز با تولید محتواهای فاخر زمینه معرفی هرچه بیشتر این استان فرهنگی و ظرفیت‌های آن را فراهم کنند.

وی به حمایت شورا و شهرداری از تولید فیلم فاخر سنجر خان و رغبت موجود در این حوزه اشاره کرد و گفت: امیدواریم حضور مسئولان و متولیان سینما جوان کشور در کردستان و برگزاری این نشست هم‌اندیشی فصل بابی برای انجام کارهای تاب سینمایی در این استان شود.

رشیدی افزود: دیدگاه ما در حوزه هنر مثبت است و مطمنا باشید که درحوزه فرهنگی و اجتماعی هر نوع حمایت و همکاری را با سینما جوان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه شهر در کنار کارهای عمرانی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیاز وافر دارد، گفت: شهر همواره آبستن خطرات و مشکلات است و قطعا انجام کارهای فرهنگی و هنری قوی می‌تواند زمینه رفع و به حداقل رساندن این مشکلات را فراهم کند.

شهردار سنندج نسبت به حمایت شهرداری سنندج از احیا و برگزاری دوباره جشنواره فیلم ژیار به صورت منطقه‌ای قول مساعد داد و گفت: در راستای حمایت از این جشنواره کُردی در حوزه فضای محیطی شهر و اسکان مهمانان حمایت خواهیم کرد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی شهرداری با دیدگاه پیوست فرهنگی و اجتماعی رقم می‌خورد، افزود: در همین راستا برای ورودی‌های شهر چهار پروژه عمرانی تعریف شده که همگی پیوست فرهنگی خواهند داشت.

رشیدی خواستار اختصاص برندی خاص به سنندج در حوزه هنر هفتم و به ویژه برای جشنواره فیلم ژیار شد و افزود: این انتظار را از سینما جوان داریم که در همین راستا برند فرهنگی را به سنندج و کردستان هدیه دهد و با این کار زمینه را برای همکاری و همراهی بیشتر دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی با دفتر سینما جوان در استان فراهم کند.

وی از آمادگی شهرداری سنندج برای در اختیار نهادن فضای سالن سینمایی و همچنین واگذاری پرده سینما روباز آبیدر در قالب تفاهم نامه‌ای به شرط رفع مشکلات فنی خبر داد و گفت: این پرده سینمایی که واقعا در خاورمیانه تک است می‌تواند بهترین ظرفیت برای ایجاد درآمد پایدار برای دفتر سینما جوان در این استان باشد.

رشیدی یادآور شد: ما در شهر سنندج در حوزه‌های زیست محیطی، مشکلات ترافیکی، سگ‌های بلاصاحب و زباله گردها و غیره نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که زبان هنر و تولید فیلم کوتاه می تواند بهترین بازخورد را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha